Elektromobil

Zásadní průlom? Výměna baterie v elektromobilu zabere stejně času jako natankování benzinu

  • Rychlá výměna baterie v elektromobilech?
  • Díky nové technologii žádný problém!

Jedním z problémů, kterému čelí široké rozšíření elektrovozů, je omezený dojezd, který tradičně brání jejich používání pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Další z nevýhod je doba potřebná k nabití baterie. Nová technologie amerického startupu Ample však přináší změnu! Vůz dokáže „plně nabít“ přibližně za stejnou dobu, jakou zabere natankování nádrže auta se spalovacím motorem. Jak je to možné?


Nepřehlédněte: Mimořádné video: Podívejte se, jak asteroid velký jako velryba prolétá kolem Země rychlostí 3 200 km/h


Nabíjení elektromobilů? Není lepší výměna baterie?

Myšlenka společnosti Ample je založena na tom, že nejrychlejší nabíjení je to, které se vůbec nestane. Její supermoderní stanice nové generace dokáže zprostředkovat výměnu akumulátoru v elektromobilu přibližně za pět minut. To je o polovinu kratší doba než u první generace stanice Ample. Video níže ukazuje, jak to celé funguje.

Nové stanice jsou větší než jejich předchůdkyně a nyní umožňují vjezd i dodávkovým a užitkovým vozidlům. Ample v současnosti provozuje dvanáct výměnných stanic první generace v oblasti San Francisca, do kterých jezdí zejména elektromobily služby Uber. Společnost očekává, že ještě letos spustí novou generaci stanic v USA, Japonsku a Španělsku.

Výměna baterií v elektromobilech není nová myšlenka – zhruba před deseti lety demonstrovala vlastní systém výměny baterií americká společnost Tesla. Z ambiciózního plánu měnit v elektrických autech baterie ale nakonec sešlo a výrobci se od té doby místo toho zaměřili na výkonnější a rychlejší nabíječky.

Porsche pracuje na rekordní baterii

Jinou cestou než Ample se vydalo i slavné Porsche. Německá společnost v posledních letech výrazně zvýšila investice do polovodičových technologií a výsledkem je baterie s o 50 % vyšší hustotou, což znamená, že zabere stejně místa, jako současné akumulátory, ale vozidla díky ní ujedou podstatně delší vzdálenost.

O podobný průlom v oblasti baterií pro elektromobily se kromě Porsche snaží i další společnosti. Vzpomeňme americký Amprius nebo čínský CATL. V případě druhé jmenované firmy je důležité zmínit, že její nový typ baterie zvyšuje dojezd elektromobilů až dvojnásobně. Vůz, který dnes ujede maximálně 600 kilometrů na jednou nabití, tak bezpečně překoná hranici 1000 ujetých kilometrů.

Zdroj náhledové fotografie: user6702303 / Freepik, zdroj: CNET

Total
0
Shares
1 komentář
  1. Je sice pěkné, že je možnost výměny baterie, ale to znamená, že baterie budou v pronájmu a já nikdy nebudu vědět, jestli baterie kterou si vezmu do auta je vlastně v pořádku. A nebo tam bude tým lidí, který baterie bude okamžitě testovat a kontrolovat? Kdo bude zodpovídat za případné problémy, jako je zahoření atd.. Tato možnost mě napadla již před mnoha lety, ale nikdy jsem nedomyslel, aby to fungovalo na 100%.

Comments are closed.