- Švédská streamovací platforma Spotify v Rusku ukončila své působení
- Odůvodnila to novými zákony, které tvrdě trestají kritiku úřadů a armády
Populární streamovací služba Spotify, kterou každý měsíc poslouchá více než 400 milionů uživatelů, v Rusku definitivně končí. Hudební platforma to odůvodnila ruskými zákony, které tvrdě trestají kritiku úřadů a armády. Už dříve společnost uzavřela svou moskevskou kancelář.
Nepřehlédněte: Anonymous: kvůli Ukrajině začala největší mobilizace hackerů v dějinách lidstva
Za kritiku 15 let natvrdo
Před několika dny Rusko schválilo zákon, který zavádí tvrdé postihy za šíření dezinformací o ruské armádě a diskreditaci ozbrojených sil. Za porušení tohoto zákona hrozí lidem pokuty do výše jednoho a půl milionu rublů nebo – při závažnějších důsledcích jejich zpráv – až patnáct let vězení. To staví kohokoliv, kdo by chtěl provozovat nezávislou žurnalistiku a média, na úroveň nepřítele státu, nepřátelského agenta a špiona.
Mnoho zahraničních médií a firem tak v Rusku raději ukončilo provoz. Nová norma se dotkla mimo jiné také sociální sítě TikTok, která z preventivních důvodů znemožnila svým uživatelům v Rusku přidávat nový obsah nebo vysílat přímé přenosy. Kvůli drakonickým omezením ukončila své podnikání v Rusku i firma Netflix. „Vzhledem k okolnostem jsme se rozhodli pozastavit naši službu v Rusku,“ oznámil mluvčí Netflixu.
⚡️Spotify halts streaming service in Russia.
New legislation in Russia making it illegal to report anything that discredits the Russian military prompted the decision.
Earlier this month the Swedish audio streaming platform shut down its Russia office over its war in Ukraine.
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) March 26, 2022
Končí i Spotify
Na nové zákony teď reaguje i švédská streamovací služba Spotify. Její zástupce uvedl, že nový zákon ohrožuje bezpečnost zaměstnanců společnosti a zřejmě i posluchačů. Proto bude jednodušší, když firma v Rusku zcela ukončí provoz.
Spotify je jedna z největších zvukových streamovacích platforem na světě. Podle údajů firmy měla na konci roku přes 400 milionů uživatelů, z nichž 180 milionů mělo zaplacené předplatné (Premium).
Zdroj náhledové fotografie: felipepelaquim / Unsplash