- Vědci pracují na novém typu baterie pro elektromobily.
- Nabije se v rekordním čase.
V rychle se rozvíjejícím světě elektromobilů se pravděpodobně schyluje k zásadní průlomu v oblasti baterií, píše server BGR. Tento zvrat přichází v rozhodující chvíli, protože odvětví elektrických aut se dnes nachází na rozcestí.
Nepřehlédněte: Čeká nás úchvatné vesmírné divadlo. Noční obloha nad Českem jasně zazáří, ale ne díky Měsíci
Elektromobily s rekordním dojezdem
Tchajwanská společnost ProLogium oznámila svůj nejnovější průlomový objev – baterii s anodou vyrobenou ze 100% křemíkového kompozitu. Pokud jde o to, jak působivá je, čísla mluví sama za sebe.
Výzkumníci vysvětlují, že se může pochlubit skvělou hustotou energie 321 Wh/kg. Pro srovnání, akumulátor s kapacitou 53 kWh použitý v elektromobilu Hyundai Ioniq 6 má hustotu pouhých 153 Wh/kg. Dokonce i pokročilé baterie použité ve vozech Tesla dosahují hodnoty pouze kolem 232,5 Wh/kg.
Nejde však jen o hustotu energie. Baterie společnosti ProLogium se může pochlubit i superrychlými dobíjecími časy. Zástupci tchajwanského brandu tvrdí, že baterie dokáže na jedno pětiminutové nabití nabídnout dojezd až 300 kilometrů. Za pouhých pět minut se nabije na 60 procent, za osm a půl minuty na nabíječce pak doplní až 80 procent kapacity.
Další plus? Velmi rychlé nabíjení
Ještě působivější je, že baterie využívá modulární konstrukci, která by měla usnadnit její opravu a dokonce i recyklaci, což je další velký problém, se kterým se akumulátory pro elektromobily v současnosti potýkají.
Společnost ProLogium samozřejmě není jediným hráčem na poli rychlonabíjecích baterií. Například baterie vyvinutá čínskou společností CATL nabízí hustotu až 500 Wh/kg a pouhých 10 minut v nabíječce přidá dojezd na 400 kilometrů – to představuje významný technologický úspěch.
Zdroj náhledové fotografie: user6702303 / Freepik, zdroj: BGR
Už zase!