- YouTube hledá cesty, jak uživatele pořádně zkasírovat
- Testuje záplavu reklam i omezení rozlišení
YouTube zkouší hranice, kam až může zajít a v uplynulých týdnech populární videoplatforma testovala hned dvě novinky, které na uživatele působily jako červený hadr na býka. Firma chtěla vědět, jak budou lidé reagovat na deset nepřeskočitelných reklam před videem a zároveň zjistit, co řeknou na to, že jim blokuje možnost sledovat klipy ve 4K rozlišení. Obojí bylo součástí experimentu, který měl lidi donutit platit za předplatné YouTube Premium. Připomeňme, že tato služba stojí 179 korun měsíčně a nabízí sledování videí bez reklam a v maximálním rozlišení.
Nepřehlédněte: Mořská větrná turbína vyrobila za den rekordních 359 MWh elektřiny. Elektromobil by na to ujel 1,8 milionu kilometru
Google chce víc peněz
Nutno dodat, že za obě „novinky“ to Google od uživatelů pořádně schytal. A mediální tlak přinesl kýžené ovoce. Společnost nyní oznámila, že experiment ukončuje a na to, aby mohli lidé obsah sledovat ve vysokém rozlišení, vážně nepotřebují YouTube Premium. Na svém Twitteru uvedla: „Experiment jsme ukončili. Diváci by nyní měli mít přístup k rozlišení v kvalitě 4K bez členství Premium. Jsme tu pro vás, pokud máte další dotazy.“
we've fully turned off this experiment. viewers should now be able to access 4K quality resolutions without Premium membership. we're here if you have other q's
— TeamYouTube (@TeamYouTube) October 17, 2022
Zaplať nebo trp!
Na obranu YouTube je třeba říct, že omezení firma testovala pouze na vybraném okruhu uživatelů, test se tedy netýkal všech, co videoslužbu rádi navštěvují. Můžeme se však jen domnívat, co by se stalo, pokud by lidé reagovali vlažně. Možná bychom se hodně divili.
Zatímco omezení u rozlišení je minulostí, až deset nepřeskočitelných reklam před videem firma bohužel dál testuje. Tomu se do budoucna asi nevyhneme.
Zdroj náhledové fotografie: NordWood Themes / Unsplash, zdroj: YouTube/Twitter