YouTube

YouTube se totálně utrhl ze řetězu. Začal lidem blokovat přehrávání videa a navrch jim ještě vynadal

  • YouTube se nelíbí blokátory reklam
  • Adblocky v prohlížeči budou brzy k ničemu

Přestaňte používat blokátory reklam, nebo vyfasujete zákaz sledování videí, varuje Youtube diváky. A ne, bohužel se nejedná o žádné přehánění.


Nepřehlédněte: Češi, pozor! Když na vašem mobilu uvidíte barevné puntíky, znamená to, že vás sledují


Je načase opustit YouTube?

Když to nejde silou, tak to půjde ještě větší silou. YouTube znovu zkouší hranice, kam až může zajít. Dokládá to oznámení serveru Daily Star, který tvrdí, že testuje novou funkci, která divákům zablokuje sledování videí, pokud používají Adblock. Lidem se v takovém případě na monitoru zobrazí dialogové okno s varováním, že pokud chtějí pokračovat ve sledování, musí Adblock vypnout nebo se zaregistrovat do služby YouTube Premium.

Na podivné chování známé videoslužby upozornil jeden uživatel diskuzního fóra Reddit, který si všiml vyskakovacího okna, v němž mu bylo oznámeno, že pokud bude v používání Adblocku pokračovat, po přehrání třech videí vyfasuje stopku.

Ve vyskakovacím okně se údajně psalo: „Vypadá to, že používáte blokátor reklam. Přehrávání videa bude blokováno, pokud je blokátor reklam aktivní.“

Zpráva vysvětlovala, že díky reklamám je YouTube zdarma pro miliardu uživatelů a vychvalovala verzi Premium jako službu zcela bez reklam. Ve vyskakovacím okně se dokonce nacházelo tlačítko pro snadnou registraci v programu YouTube Premium.

K situaci už se stihl vyjádřit i mluvčí společnosti YouTube, který uvedl: „V extrémních případech, kdy diváci nadále používají blokátory reklam, může být přehrávání dočasně zakázáno.“ „Deaktivaci přehrávání bereme velmi vážně a deaktivujeme přehrávání pouze v případě, že diváci ignorují opakované žádosti o povolení reklam na YouTube.“

YouTube
Zdroj: Christian Wiediger / Unsplash

Blokátorům reklam zvoní hrana

Reklamy ve službách Googlu se objevují častěji než kdykoli předtím, a to zejména na YouTube, kde mohou diváci očekávat, že videa, která sledují, budou zhruba každých 5 až 8 minut přerušována krátkými reklamními klipy.

Peníze získané z těchto reklam slouží k provozu platformy, včetně příjmů pro tvůrce videí, a také jako zdroj zisku pro mateřskou společnost Alphabet.

Zdroj náhledové fotografie: NordWood Themes / Unsplash, zdroj: Daily Star

Total
0
Shares