- Šéf Xiaomi Lei Jun uvedl, že firmě v dalším růstu brání úspěch amerického Applu
- Podle něj tak brzy budeme svědky „války na život a na smrt“
Výrobce Xiaomi oficiálně vstoupil na trh se smartphony v srpnu 2011, tedy před necelými jedenácti lety. Model Mi 1, známý také jako Xiaomi Phone, zaujal například na tehdejší dobu velkou baterií nebo dual boot režimem. Ale opravdový boom značka zažila až s modelem Mi 2, který se v roce 2012 vyprodal v online předprodeji během tří minut, protože byl směšně levný.
Nepřehlédněte: Tento levný telefon Xiaomi dostává MIUI 13 a Android 12. Prodává se i v Česku!
Dříve levná kopírka iPhonu, teď si jde vlastní cestou
Xiaomi si pro design svých telefonů, který se až nápadně podobal iPhonu, okamžitě vysloužila nelichotivou přezdívku „čínský Apple“. Ale věci nabraly rychlý spád. V roce 2014 byla oceněna na 46 miliard dolarů a po pěti letech na trhu se stala čtvrtým největším výrobcem smartphonů. Dnes už je Xiaomi světovou dvojkou v prodeji chytrých mobilů, když nestačí pouze na Samsung.
Společnost investuje již několik let obrovské množství peněz do technologií a inovací. Je třeba lídrem na poli nabíjení akumulátorů smartphonů a tabletů. Přestavila 200W nabíjení HyperCharge nebo bezdrátovou nabíječku Mi Air Charge, která mobil nabije, i když se od ní nachází ve vzdálenosti několika metrů. Nedá se tedy říct, že by na americkou konkurenci technologicky ztrácela.
Nelítostný souboj
Ale zatímco Xiaomi se snaží oslovit co největší množství potenciálních zákazníků, kteří touží po telefonu s Androidem, Apple od samého začátku cílí na specifický okruh uživatelů. Firmy v tomto ohledu nic nespojuje, mají jiné vize a vyznávají rozdílné filozofie. Xiaomi vyrábí extrémní množství mobilů ve všech cenových segmentech, Apple má své populární iPhony. Cíl obou značek je ovšem společný – obě toho chtějí prodat co nejvíce.
Zakladatel společnosti Xiaomi Lei Jun nyní v rozhovoru pro novinky South China Morning Post poodhalil plány společnosti pro následující roky a je to hodně zajímavé čtení. „Naší cílem je plně soupeřit s Applem, pokud jde o produkty i uživatelský zážitek, a během příštích tří let se stát největší čínskou značkou. S Applem to bude válka na život a na smrt, kterou Xiaomi vyhraje,“ uvedl.
Dále zmínil, že firma má v plánu oslovit všechny bývalé i současné majitele telefonů Huawei, aby při výběru nového smartphonu dali přednost právě Xiaomi a nekupovali mobily jiných čínských značek. Pokud si vzpomínáte, Huawei byl ve své době jedinou společností, která inovacemi Apple (a další výrobce androidů) zašlapala do země, a dokonce se nakrátko přiblížila k tomu, aby se stala největším světovým výrobcem smartphonů. Jednalo se o největšího čínského prodejce, ale americký zákaz měl na jeho podnikání zdrcující účinek a dnes je Huawei v oblasti telefonů už pouhým stínem.
K úspěchu mají pomoci miliardy dolarů
Lei Jun tvrdí, že hlavním cílem Xiaomi je stát se největším výrobcem smartphonů na světě. Doufá, že se to firmě podaří už během následujících tří let. To znamená, že do roku 2025 chce překonat Samsung i Apple a naprosto dominovat trhu se smartphony.
Aby se však ambiciózní plán podařilo Xiaomi uskutečnit, jen slova stačit nebudou. Nejdříve musí vyřešit situaci na domácím čínském trhu, kde vládne právě Apple. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 americká společnost předstihla Vivo a stala se nejžádanější značkou smartphonů v nejlidnatější zemi světa. To byl pro cupertinskou firmu bezprecedentní úspěch.
Xiaomi slibuje, že se více zaměří na uživatelský zážitek a svou uživatelskou nadstavbu MIUI, aby nabídla stejný komfort při používání telefonů jako konkurenční iOS. V příštích pěti letech plánuje také investovat téměř 16 miliard dolarů do vědy, výzkumu a vývoje.
Co myslíte, podaří se Xiaomi v budoucnu dosáhnout stejného úspěchu, jaký má Apple?
Zdroj náhledové fotografie: Daniel Romero / Unsplash
Nepodaří, nemám sice Apple rád, ale Xiaomi je jen fabrika na nepovedené zařízení… Tolik SW chyb neumí nadělat nikdo jiný, ani nejlevnější čínští výrobci.
Od Xiaomi jsem přešel právě k Applu kvůli jejich nadstavbě plné reklam a apek k ničemu. Přechod na nový Android trval měsíce a podpora byla na dva roky. U Applu nic takového řešit nemusím. Koupil jsem telefon, tablet, hodinky a nemám si na co stěžovat.
Nepodaří. Pokud půjde do tuhého, jistě se najde nějaký důvod k uvalení sankcí…
To je bohužel přesně tak, takhle právě odpravili i Huawei. Xiaomi mám už od dob Mi 2S, a kdyby se opět vrátili k původnímu poměru cena/výkon, už by žádná konkurence nezůstala. Vedlo by to ale nejspíše k embargu.
Bez pořádného OS bude vždy nepoužitelný po roce užívaní. OS apple nemá tuto nemoc zahlcení balastem z app a internetu.
Nepodaří. Apple není o telefonu, ten nikoho nezajímá. Apple to je Steve Jobs, prestiž, techno šperk, styl života, symbol peněz. To se zkopírovat nedá. Mám Xiaomi rád, ale tohle jsou jen velkohubé keci.
To je jako koupit si Teslu kvůli Muskovi. Vizionář to jistě je, nicméně auta vyrábí totálně na ho#no. Upadlo Vám kolo? Nebojte nic, to je standardní opotřebení.
Huawei zašlapalo do země tak akorát velký ho… Ano, bylo úspěšné, ale v mnoha věcech Samsungu nebo Applu nestačilo.
No cenově jim nestačí nikdo. Jenom magor může dát za mobil 40k. Neudělal bych to z principu, protože pak ta cena nemá strop.