Xiaomi výsledky Q2 2022

Xiaomi je v Evropě populárnější než Apple. Značka oznámila rekordní výsledky

  • Xiaomi i nadále v Evropě roste
  • Čínský brand vykazuje skvělá čísla
  • V popularitě dokonce předběhl Apple

Xiaomi, čínský výrobce chytrých telefonů, zaznamenalo v letošním druhém čtvrtletí opět výraznější nárůst tržeb i zisku. Přispěla k tomu jednak vzrůstající poptávka po smartphonech, jednak vzrůstající vliv značky nejen na globálních, ale také evropských trzích.

V oficiální zprávě společnost uvádí, že v posledních letech se jí daří za sebou zanechat čím dál jasnější „globální stopu“ a přímo skvěle se jí daří v Evropě, kde rovněž poukazuje na to, že se těší větší popularitě než kalifornský Apple.

Xiaomi v Evropě stupňuje vliv

Optikou dodávek s 21,7% zastoupením v rámci EU aktuálně Xiaomi figuruje na druhém místě. Před něj se dostal pouze Samsung, na třetí místo odsunulo právě zmiňovaný Apple.


Nepřehlédněte: Umělá inteligence Googlu je rasistická a plná předsudků, tvrdí vyhozený zaměstnanec. Etický kodex ve firmě prý kulhá na obě nohy


Z pohledu tržeb čínský podnik dosáhl na cifru bezmála 253 miliard korun, čistý zisk téměř 7,6 miliard a meziroční nárůst takřka 23 %. Bez zajímavosti není také to, že 48,4 % celkových příjmů pochází z regionů mimo domovskou Čínu.

Řečí čísel je to přibližně 4,95 miliard amerických dolarů (cca 122,8 miliard Kč). Pokud jde o celosvětovou reputaci značky, Xiaomi již čtvrtým rokem figuruje v žebříčku Fortune Global 500 a umístilo se na 266. místě.

Zdroj náhledové fotografie: Thai Nguyen / Unsplash (ilustrační)

Total
0
Shares