- Xiaomi i nadále v Evropě roste
- Čínský brand vykazuje skvělá čísla
- V popularitě dokonce předběhl Apple
Xiaomi, čínský výrobce chytrých telefonů, zaznamenalo v letošním druhém čtvrtletí opět výraznější nárůst tržeb i zisku. Přispěla k tomu jednak vzrůstající poptávka po smartphonech, jednak vzrůstající vliv značky nejen na globálních, ale také evropských trzích.
V oficiální zprávě společnost uvádí, že v posledních letech se jí daří za sebou zanechat čím dál jasnější „globální stopu“ a přímo skvěle se jí daří v Evropě, kde rovněž poukazuje na to, že se těší větší popularitě než kalifornský Apple.
Xiaomi v Evropě stupňuje vliv
Optikou dodávek s 21,7% zastoupením v rámci EU aktuálně Xiaomi figuruje na druhém místě. Před něj se dostal pouze Samsung, na třetí místo odsunulo právě zmiňovaný Apple.
Nepřehlédněte: Umělá inteligence Googlu je rasistická a plná předsudků, tvrdí vyhozený zaměstnanec. Etický kodex ve firmě prý kulhá na obě nohy
Z pohledu tržeb čínský podnik dosáhl na cifru bezmála 253 miliard korun, čistý zisk téměř 7,6 miliard a meziroční nárůst takřka 23 %. Bez zajímavosti není také to, že 48,4 % celkových příjmů pochází z regionů mimo domovskou Čínu.
Řečí čísel je to přibližně 4,95 miliard amerických dolarů (cca 122,8 miliard Kč). Pokud jde o celosvětovou reputaci značky, Xiaomi již čtvrtým rokem figuruje v žebříčku Fortune Global 500 a umístilo se na 266. místě.
Zdroj náhledové fotografie: Thai Nguyen / Unsplash (ilustrační)