Xiaomi logo

Xiaomi: 5 důvodů, proč je právem světovou jedničkou

  • Xioami momentálně předběhlo Samsung
  • Vůbec poprvé je světovou jedničkou
  • Co za úspěchem značky v mobilním segmentu stojí?

Xiaomi ve své relativně mladé historii vůbec poprvé stanulo na pomyslném trůně. V červnu předstihlo Samsung a stalo se největším výrobcem chytrých telefonů na světě. Se 17,1procentním podílem obsadilo první místo před svým jihokorejským rivalem, který ovládal 15,7 procent. Na třetí Apple zůstalo 14,3 procent trhu.

Navíc se čínská značka blýskla dalším významným milníkem. Za necelých deset let, co působí na trhu, se firmě podařilo překonat hranici 800 milionů dodávek smartphonů. Co za úspěchem stojí? Tak na to si společně zkusíme odpovědět.

1. Xiaomi Mi 2S

Uvedení tohoto dnes již legendárního telefonu předcházel model Xiaomi Mi 2, který byl představen na podzim 2012. Jenže se objevila tahle “pecka” a doslova všem spadla brada! Smartphone sázel na elegantní oblázkový vzhled, minimalistické plastové šasi, na tehdejší dobu špičkový výkon, konektivitu i pěkný displej s HD rozlišením.


Nepřehlédněte: Xiaomi Mi 12: očekávané specifikace, cena a dostupnost


Xiaomi Mi 2S
Legedrární telefon Xiaomi Mi 2S | foto: GSMArena

A navíc obrátil svět Androidu vzhůru nohama, a to doslova! Xiaomi totiž představilo nadstavbu MIUI, která už v základu disponovala nejrůznějšími vychytávkami, jež uživatelé znali buď z doslechu, anebo díky používání oblíbených “custom ROM”. Zkrátka a dobře, právě tady si všechno sedlo jako “prdel na hrnec”.

2. Nevyčnívá z davu

Na rozdíl od Huawei, další a zároveň konkurenční značky čínské provenience, se Xiaomi nijak zvlášť nevymyká. Budoucnost má spjatou se spoluúčastí v rámci 5G i 6G, silně se angažuje i v IoT (Internet věcí – pozn. redakce), má pod sebou “XY” přidružených firem, které pod jeho záštitou na trhy chrlí veškerou myslitelnou elektroniku a víceméně si společnost hledí svého.

Jistě, právě díky notoricky omílané a zdlouhavé kauze mezi Huawei a USA dokonce přišlo na přetřes i Xiaomi, ale veškeré pokusy jej očernit nebo nějakým způsobem zaháčkovat se v konečném důsledku ukázaly jako liché.

3. Popularita à la Apple

Číňan se už dlouho nesnaží předstírat, že nejen marketingovou inspiraci čerpá od Applu. Na první pohled to působí přinejmenším zvláštně, ale když se nad tím zamyslíme, dává to smysl. Co na tom, že aktuální MIUI 12, respektive MIUI1 12.5 kopíruje iOS? Čínská mentalita takové věci vnímá jinak. „Kopírováním vzdáváme originální myšlence hold,“ řekli by vám.

Xiaomi miluje Apple
Xiaomi doslova miluje Apple | foto: FONETECH

A s tím souvisí i podobná způsob, jak funguje Xiaomi komunita. Kritiky spojené s fungováním systému jsou relativně v poklidu, drtivá většina výtek uživatelů se řeší na fórech, mouchy se samozřejmě najdou, ale i v tomto směru je podnik velmi “user friendly”.

4. Drží krok s konkurencí

I když dlouhodobě nabízí čínský výrobce povedené telefony, vždy jim něco k dokonalosti chybělo. Průlom nastal až s uvedením “evergreenu” Mi 9, který měl konečně i ucházející fotoaparát. Dost možná právě tady došlo k momentu, kdy si značka uvědomila, že dokáže dát dohromady špičkový konkurenční smarphone.

Jenže znáte to: S jídlem roste chuť a Xiaomi usoudilo, že si v následujících měsících (v letech 2019, 2020) může říct za nové telefony o dardu peněz. A jak to dopadlo? No, nic moc. Letos se vše vrátilo do starých kolejí, a to je dobře. Jasně, pořád produkuje i pekelně drahé smartphony, ale těch cenově dostupnějších má v nabídce zkrátka víc.


Čtěte také: iPhone 13: za přelomové funkce si připlatíte (přehled)


Xiaomi Mi 11 Ultra
Xiaomi Mi 11 Ultra aneb naprosto libový krasavec

5. Skvělý poměr cena / výkon

A tím se dostáváme k ceně. Mimo našlápnuté vlajky, Číňan dlouhodobě jede v režimu rozumně nastavené marže a minimálního zisku. Z pohledu podnikatelského záměru to není ideální, to bez debat, ale na druhou stranu to není “náš” problém (úsměv). Zvláště střední a vyšší střední třídu Xiaomi spolehlivě zásobuje parádními telefony se skvělým poměrem cena / výkon.

A to, že má pod sebou ještě dceřinou značku Redmi nebo Poco, které taktéž umí, je jen třešnička na dortu. Pokud čínská značka i nadále zůstane nohama na zemi, o její budoucnost bych se ani v nejmenším nebál.

Total
0
Shares