- Na druhý konec světa za pár hodin a v nebývalém luxusu
- Flash Falcon ztělesňuje budoucnost letectví
Dlouhé lety, při nichž lidé tráví na palubě letadel celý den, by se díky neuvěřitelnému konceptu nadzvukového stroje Flash Falcon od designéra z Barcelony mohly brzy stát minulostí.
Nepřehlédněte: Šikovný vynález pro všechny cyklisty: Za zlomek ceny promění každé jízdní kolo v elektrokolo
Jaderný pohon. Chybí něco?
Flash Falcon vypadá spíše jako vesmírná loď z hollywoodského trháku nebo raketa než jako běžné dopravní letadlo. Pokud by skutečně existovalo, pasažéry z Londýna do New Yorku vezme přes Atlantik rychlostí až Mach 3, tedy přibližně 3 700 km/h.
Taková rychlost by zkrátila let z Londýna do Austrálie na pouhé čtyři hodiny, zkrátila by transatlantický přelet do New Yorku na pouhých 90 minut a krátký výlet z Londýna do Malagy by zabral méně než půl hodiny, píše server The Sun.
Oscar Viñals věří, že nadzvuková letadla se na obloze dříve či později znovu objeví. Konstruktér doufá, že díky technologickému pokroku lidstva budou cenově dostupná, tichá a ekologická. Na nástupce legendárního dopravního letounu podle něj lidstvo čeká příliš dlouho. „Věřím, že se ve velmi blízké budoucnosti vrátí nadzvukové lety, ale s nejvýznamnějšími technologiemi a pokroky 21. století,“ řekl.
Futuristické letadlo Flash Falcon
Flash Falcon je dvoupatrový letoun s elektrickými motory, které pohání miniaturizovaný fúzní reaktor – technologie, která zatím neexistuje, ale v laboratořích její potenciál údajně zkoumají některé z největších strojírenských firem na světě, například Lockheed Martin.
Letadlo na svých palubách přepraví až 250 cestujících – v návrhu se počítá s luxusní byznys třídou a „super turistickou“ třídou. Cestující na první palubě by byli usazeni na pohodlných sedadlech ve třech řadách po dvou. Na horní palubě by pak byla prostřední řada po dvou místech, kterou by po obou stranách lemovaly dvě řady samostatných sedadel. Rozpětí křídel futuristického dopravního letadla je 46 metrů, dvakrát více než v případě legendárního Concorde. Délka je 102 metrů.
Jedním z nejvýraznějších konstrukčních prvků letounu je, že Flash Falcon může vzlétnout vertikálně jako Harrier. Motory se otáčí, což umožňuje mohutnému letadlu vzlétat a přistávat bez potřeby obrovské dráhy – to znamená, že přistane i na menších letištích.
Dalším charakteristickým prvkem je příďový kužel, často označovaný jako „tichý hrot“, který by, jak designér doufá, minimalizoval typický zvuk sonického třesku. Jakkoli neuvěřitelně projekt Flash Falcon zní, jeho realizace není úplně bez šance. Viñals věří, že by se k oblakům mohlo vznést již během následujících deseti let.
Zdroj náhledové fotografie: se souhlasem Oscara Viñalse , zdroj: SCB, The Sun
Hezký projekt. Hlavně že už víme, kolik bude sedadel v první třídě a co bude večer k pití v economy, zatímco fúzní reaktor existuje stále pouze na papíře kvůli potřebě nesmírné energie pro náběh. A tu z OZE taky zatím neumíme vyrobit
to je pokrok, pane Petr…jinak jezdíte do práce dodnes na osíku, uvažujte
Mluvit o reálném projektu nelze. Z tohoto pohledu je to blouznění.
Během 10-ti let? A miniaturní fůzní reaktor? 🤦🏻♂️ Zjevně neoznačená rubrika humor… 🤣 Zvlášť, když není jasné, jestli někdy bude dostatečně funkční alespoň “neminiaturizovaný” fůzní reaktor…