telefon

V Xiaomi bouchají šampaňské! Firmě raketově rostou prodeje, Apple i Samsung jen smutně koukají

  • Xiaomi je nejrychleji rostoucí značka na globálním trhu!
  • Podle Counterpointu je úspěch společnosti výsledkem chytrých strategií.

S prodeji smartphonů v loňském roce může být spokojena pouze jedna značka – čínské Xiaomi. Zatímco ostatní ztráceli, jí se podařilo dosáhnout působivých výsledků, vyplývá to z analýzy společnosti Counterpoint Research.


Nepřehlédněte: Xiaomi všem vytře zrak. Chystá bateriového krále s rekordní kapacitou, 7 500 mAh ho udrží na příjmu několik dní


V Xiaomi mohou slavit

Globální trh s chytrými telefony se v loňském roce konečně stabilizoval. Po naprosto tristním období, které trvalo od 1. ledna do 31. prosince roku 2023, v němž se prodalo nejméně telefonů za posledních deset let, jde jistě o vítanou zprávu.

Nejvíce se vloni dařilo Xiaomi. Podíl společnosti na celosvětovém trhu vzrostl v roce 2024 o jedno procento ve srovnání s předchozím rokem na konečných čtrnáct procent.

Čínský výrobce dosáhl tohoto úspěchu navzdory tomu, že neprodává své telefony ve Spojených státech, což je jeden z největších trhů se smartphony na světě. Společnost se proto více soustředila na Evropu, Asii a Afriku a zdá se, že tato strategie byla úspěšná.

Podle Counterpointu je úspěch společnosti Xiaomi výsledkem chytrých strategií, jako například:

  • Xiaomi představilo více prémiových zařízení, ale zachovalo cenovou dostupnost u telefonů střední třídy.
  • Firma využívala nákladné a kreativní kampaně, aby přilákala více zákazníků.
  • Společnost se zaměřila na expanzi v regionech mimo USA, jako je Evropa a Asie.
telefon
Zdroj: N.Tho.Duc / Unsplash

Celosvětovým lídrem zůstává nadále jihokorejský Samsung, který si udržel na trhu se smartphony devatenáctiprocentní podíl. K dobrým prodejům mu pomohly zejména prémiové telefony řady Galaxy S24 a cenově dostupné kousky ze střední třídy Galaxy A.

Na druhém místě skončil Apple s osmnáctiprocentním podílem. Jeho řada iPhone 16 však měla u zákazníků slabší ohlas, než si firma představovala. Omezená dostupnost AI funkcí Apple Intelligence podle analytiků poškodila prodeje na klíčových trzích, jako jsou Spojené státy americké.

Zdroj náhledové fotografie: N Tho Duc / Unsplash, zdroj: Android Authority

Total
0
Shares
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..