Elektromobil

V USA představili elektromobil budoucnosti. Bez nabíjení může jezdit celý měsíc

  • V USA představili neuvěřitelný elektromobil
  • Bez nabíjení může jezdit i několik týdnů
  • Muskova Tesla může jen závidět

Solární SUV Humble One Solar s inovativním designem a špičkovými technologiemi představuje revoluci v oblasti elektromobilů. Toto impozantní vozidlo pro čtyři cestující je vybaveno solárními panely zabudovanými do střechy, dveří a zadního křídla, které mohou v závislosti na lokalitě generovat dojezd 16 až 96 kilometrů za den. Uznejte sami, že na cestu do práce a domů plus nějaké to „popojíždění“ po nákupech to bohatě stačí.


Nepřehlédněte: Největší černá díra se vymyká prostoru i času. Aby ji objevili, použili 90. let starý Einsteinův časoprostorový trik


Elektromobil dokáže i pořádně zrychlit

Automobil má maximální dojezd 800 kilometrů (předpokládáme, že převážně na baterie), maximální výkon 1020 koní a neuvěřitelný koeficient odporu vzduchu jen 0,25. 

Podle webových stránek společnost přijímá plně vratnou a nezávaznou rezervaci ve výši 300 dolarů, která lidem zajistí místo ve frontě. Výroba elektromobilu by měla být zahájena v roce 2024, dodávky k prvním zákazníkům doputují jen o rok později.

Konečná cena vozu je stanovena na 109 000 dolarů (základní verze bez příplatkové výbavy) a bez daně. Dle současného kurzu to odpovídá 2,34 milionu korun. To je poměrně hodně a v podstatě tu máme elektromobil ze stejné cenová kategorie jako Tesla, Lucid nebo Rivian.

Není bez zajímavosti, že společnost uvádí, že jí v rámci předobjednávek na účtech zatím přistálo 20 milionů dolarů. Jednoduchým výpočtem zjistíme, že si vůz předobjednalo více než 66 tisíc lidí, což není vůbec špatné.

Podobné auto chystá i Aptera

Podobný elektromobil jako Humble One však připravuje i kalifornský start-up Aptera. I jeho futuristicky vypadají elektromobil může jezdit celý měsíc, aniž by potřeboval zajet k nabíjecí stanici. Na jedno nabití, za ideálních podmínek, ujede až 1600 kilometrů. A jen na energii, kterou mu dodá Slunce, je každý den schopný nabídnout dojezd až 70 kilometrů.

Zdroj náhledové fotografie: Michael Fousert / Unsplash, zdroj: infinitymasculine

Total
0
Shares
16 komentářů
  1. N2jak mi to nevychází
    pokud počátám 15kwh na 100km tak potřebuju na 70km 10.5kwh
    Opravdu velký solární panel dlouhý 2 matry má tak 550w, takže když bude auto stát na přímým slunci 20h,
    tak by to mělo dát. Samozřejmě přeměna energie do bateriie a zpět je dokonalá,
    u solárních elektrárren si to musíte dopočítat, protože rozdíl uspořeno vs vyrobeno je někdy až 50 procent.
    Zvláštní, že to v těch appkách chybí.

    1. Takže převedeno na naše podmínky, když to odstavíte na slunce 1 prosince tak můžete jet do práce už někdy na konci ledna. Pokud vám tedy šéf v polovině prosince nezavolá že už ani nemusíte… nikdy…
      A na nabíjení v nabíječce bych se také nespoléhal ve chvíli kdy bude elektřinu v zimě dovážet kompletně celá Evropa a nikdo neví odkud.

  2. Tak ze 70 km za den ze slunce ( za idealnich podmínek )
    Cena s dani atd. Cca 2 500 000,-
    Kdyz bude jezdit tech 70 km za den a nebudu nic platit tak je to uspora denne cca. 210,- kc x 365 za rok je 76 650,- za 10 let ( pokud by vuz vydrzel ) je to 766 500,- kc uspora.Octavka stoji 800 000,- kdyz to odectu , porad mam u Octavky k dobru 1 033 500,- kc
    A to se vyplati 🤣🤣🤣

    1. Octavka stojí 800 000, fábka stojí 400 000, spotřebu mají plus minus stejnou. Když to odečtu, pořád mám u fábky k dobru 400 000. A to se vyplatí 😀 😀 😀

    2. Papir snese vsechno!
      Az realne testy potvrdi, ze to auto ma avizovane parametry i v zime pri teplotach pod budem mrazu, pri zatazene obloze a ze stejne funguje i po deseti letech provozu, pak uverim, ze jde o neco prevratneho…
      Jinak je to pouha reklama…

    3. No a já si nekoupím ani tu Ochcávku, místo ní si koupím “Dáčku ” Sandero za 300 000 Kč a mám ušetřeno dalších půl milionu oproti Ochcávce.

    4. S ekonomií si hlavu nelámejte, to Green Steal snadno vyřeší. Stačí uvažovat syntetická paliva do té octávky za 260Kč/litr (240 výrobní cena + 20 daň) a aby je lidi používali tak normální paliva budou dražší. Jak jednoduché.

  3. 16km denně

    Uznejte sami, že na cestu do práce a domů plus nějaké to „popojíždění“ po nákupech to bohatě stačí.

    Autor clanku je d*bil

  4. Mart to napsal dobře, “Až bude celá Evropa v zimě dovážet energii, jen se neví odkud”. To celé naprosto přesně vystihuje.

  5. Clapci zapomínáte na to že “to zvládnem ” jak řekl píč… Fiala ,takže koupíte za tu rozumnou cenu auta dvě , jedno budete nabíjet a druhe budete mít v provozu … samozřejmě jen pro sebe , manželka – nebo taky dneska spolusoulo..ice bude jezdit ekologicky 10 kilaku na kole …pochopitelně i v zimě a všechno to s radostí zaplatíme těm bankám až si naděláme ještě větší dluhy než máme .

  6. Až ty firmy vyberou od lidí dost, vyhlásí konkurz. 😀

  7. To budou údaje pro Kalifornii. Nejspíš. A t i tak je to možná přehnané. Dokud to nebude odzkoušené v praxi, tak bych tomu tak úplně nevěřil.

  8. Jasněže je to Ludolfovina, ale průměrný Američan si umí akorát spočítat úroky z investic a nějaké fyzikální zákony ho nezajímají. No a zbytek světa chodí v pátek demonstrovat, místo do školy na fyziku a chemii, takže termín “ztráty nabíjením a vybíjením” prostě nechápe. K tomu masivní vymývání mozků, že i přírodní zákony lze přehlasovat v parlamentě prostou většinou a podobné start-upy se líhnou jak obtížný hmyz, v Evropě orientované na dojení dotací, za louží hloupých investorů, termín ” obchodník s deštěm” už vyšuměl, digitální měna k tomu má dobře nakročeno, tak co zbývá?

Comments are closed.