- V USA představili neuvěřitelný elektromobil
- Bez nabíjení může jezdit i několik týdnů
- Muskova Tesla může jen závidět
Solární SUV Humble One Solar s inovativním designem a špičkovými technologiemi představuje revoluci v oblasti elektromobilů. Toto impozantní vozidlo pro čtyři cestující je vybaveno solárními panely zabudovanými do střechy, dveří a zadního křídla, které mohou v závislosti na lokalitě generovat dojezd 16 až 96 kilometrů za den. Uznejte sami, že na cestu do práce a domů plus nějaké to „popojíždění“ po nákupech to bohatě stačí.
Nepřehlédněte: Největší černá díra se vymyká prostoru i času. Aby ji objevili, použili 90. let starý Einsteinův časoprostorový trik
Elektromobil dokáže i pořádně zrychlit
Automobil má maximální dojezd 800 kilometrů (předpokládáme, že převážně na baterie), maximální výkon 1020 koní a neuvěřitelný koeficient odporu vzduchu jen 0,25.
Podle webových stránek společnost přijímá plně vratnou a nezávaznou rezervaci ve výši 300 dolarů, která lidem zajistí místo ve frontě. Výroba elektromobilu by měla být zahájena v roce 2024, dodávky k prvním zákazníkům doputují jen o rok později.
Konečná cena vozu je stanovena na 109 000 dolarů (základní verze bez příplatkové výbavy) a bez daně. Dle současného kurzu to odpovídá 2,34 milionu korun. To je poměrně hodně a v podstatě tu máme elektromobil ze stejné cenová kategorie jako Tesla, Lucid nebo Rivian.
Není bez zajímavosti, že společnost uvádí, že jí v rámci předobjednávek na účtech zatím přistálo 20 milionů dolarů. Jednoduchým výpočtem zjistíme, že si vůz předobjednalo více než 66 tisíc lidí, což není vůbec špatné.
Humble Motors is trying to build world’s first solar-powered SUVs with Humble One SUV. #humblemotors #humbleone #tuvie #car #cardesign #suv #ev #cardesigners #solarpoweredcarhttps://t.co/QHMbHJWmVD pic.twitter.com/a3bcilRjSb
— Tuvie (@tuvie_design) April 30, 2021
Podobné auto chystá i Aptera
Podobný elektromobil jako Humble One však připravuje i kalifornský start-up Aptera. I jeho futuristicky vypadají elektromobil může jezdit celý měsíc, aniž by potřeboval zajet k nabíjecí stanici. Na jedno nabití, za ideálních podmínek, ujede až 1600 kilometrů. A jen na energii, kterou mu dodá Slunce, je každý den schopný nabídnout dojezd až 70 kilometrů.
Zdroj náhledové fotografie: Michael Fousert / Unsplash, zdroj: infinitymasculine
N2jak mi to nevychází
pokud počátám 15kwh na 100km tak potřebuju na 70km 10.5kwh
Opravdu velký solární panel dlouhý 2 matry má tak 550w, takže když bude auto stát na přímým slunci 20h,
tak by to mělo dát. Samozřejmě přeměna energie do bateriie a zpět je dokonalá,
u solárních elektrárren si to musíte dopočítat, protože rozdíl uspořeno vs vyrobeno je někdy až 50 procent.
Zvláštní, že to v těch appkách chybí.
Slunce bezne sviti 20h denne
🙂
Takže převedeno na naše podmínky, když to odstavíte na slunce 1 prosince tak můžete jet do práce už někdy na konci ledna. Pokud vám tedy šéf v polovině prosince nezavolá že už ani nemusíte… nikdy…
A na nabíjení v nabíječce bych se také nespoléhal ve chvíli kdy bude elektřinu v zimě dovážet kompletně celá Evropa a nikdo neví odkud.
Tak ze 70 km za den ze slunce ( za idealnich podmínek )
Cena s dani atd. Cca 2 500 000,-
Kdyz bude jezdit tech 70 km za den a nebudu nic platit tak je to uspora denne cca. 210,- kc x 365 za rok je 76 650,- za 10 let ( pokud by vuz vydrzel ) je to 766 500,- kc uspora.Octavka stoji 800 000,- kdyz to odectu , porad mam u Octavky k dobru 1 033 500,- kc
A to se vyplati 🤣🤣🤣
Octavka stojí 800 000, fábka stojí 400 000, spotřebu mají plus minus stejnou. Když to odečtu, pořád mám u fábky k dobru 400 000. A to se vyplatí 😀 😀 😀
Papir snese vsechno!
Az realne testy potvrdi, ze to auto ma avizovane parametry i v zime pri teplotach pod budem mrazu, pri zatazene obloze a ze stejne funguje i po deseti letech provozu, pak uverim, ze jde o neco prevratneho…
Jinak je to pouha reklama…
No a já si nekoupím ani tu Ochcávku, místo ní si koupím “Dáčku ” Sandero za 300 000 Kč a mám ušetřeno dalších půl milionu oproti Ochcávce.
S ekonomií si hlavu nelámejte, to Green Steal snadno vyřeší. Stačí uvažovat syntetická paliva do té octávky za 260Kč/litr (240 výrobní cena + 20 daň) a aby je lidi používali tak normální paliva budou dražší. Jak jednoduché.
Která Octávka má 1000 koní?
16km denně
Uznejte sami, že na cestu do práce a domů plus nějaké to „popojíždění“ po nákupech to bohatě stačí.
Autor clanku je d*bil
To už tu bylo. A kde nic tu nic.
Mart to napsal dobře, “Až bude celá Evropa v zimě dovážet energii, jen se neví odkud”. To celé naprosto přesně vystihuje.
Clapci zapomínáte na to že “to zvládnem ” jak řekl píč… Fiala ,takže koupíte za tu rozumnou cenu auta dvě , jedno budete nabíjet a druhe budete mít v provozu … samozřejmě jen pro sebe , manželka – nebo taky dneska spolusoulo..ice bude jezdit ekologicky 10 kilaku na kole …pochopitelně i v zimě a všechno to s radostí zaplatíme těm bankám až si naděláme ještě větší dluhy než máme .
Až ty firmy vyberou od lidí dost, vyhlásí konkurz. 😀
To budou údaje pro Kalifornii. Nejspíš. A t i tak je to možná přehnané. Dokud to nebude odzkoušené v praxi, tak bych tomu tak úplně nevěřil.
Jasněže je to Ludolfovina, ale průměrný Američan si umí akorát spočítat úroky z investic a nějaké fyzikální zákony ho nezajímají. No a zbytek světa chodí v pátek demonstrovat, místo do školy na fyziku a chemii, takže termín “ztráty nabíjením a vybíjením” prostě nechápe. K tomu masivní vymývání mozků, že i přírodní zákony lze přehlasovat v parlamentě prostou většinou a podobné start-upy se líhnou jak obtížný hmyz, v Evropě orientované na dojení dotací, za louží hloupých investorů, termín ” obchodník s deštěm” už vyšuměl, digitální měna k tomu má dobře nakročeno, tak co zbývá?