- Populární sociální platforma zažívá boom
- Její obliba raketově roste zvláště mezi mladými
- Poslední dobou šlape tvrdě YouTube na paty
Zvláště mezi mladými uživateli se TikTok těší veliké oblibě. A není se moc čemu divit. Krátké a převážně úsměvné klipy, navíc mnohdy doplněné o fajn hudební doprovod, totiž představují tzv. sociální fastfood: rychlou a snadno dostupnou zábavu. To není kritika, ale holý fakt, který poměrně krásně ukazuje, co dnešní teenageři chtějí.
TikTok je na vzestupu
Že služba roste neskutečně raketovým tempem nově dokazuje i průzkum analytické společnosti App Annie, který přinesl jeden poměrně zajímavý závěr: ve Spojených státech a Evropě patří k nepoužívanějším médiím pro sledování video obsahu.
Jako názorný příklad za všechny poslouží Velká Británie. Z reportu vyplývá, že průměrný čas sledování videí je u aplikace TikTok dokonce vyšší než u konkurenční platformy YouTube. Má to však jedno významné “ale”.
Nepřehlédněte: YouTube oznamuje start “Shorts” už i v Česku
Čísla nejsou konečná
Analýza z blíže nespecifikovaného důvodu zahrnuje jen uživatele s operačním systémem Android. Tudíž ji nelze brát jako absolutní referenční hodnotu. Přesto orientační čísla hovoří jasně: v USA v srpnu s TikTokem celkem strávili 24 hodin, s YouTube 22 hodin. V Británii dokonce 25 hodin zatímco na YouTube “jen” 15 hodin.