- Šikovný Číňan představil raritu
- Je to největší powerbanka planety
- A využívá ji opravdu nevšedně
V dnešní době je opravdu čím dál těžší čímkoliv zaujmout. Pokud se ale pohybujete v rovině nejrůznějších extrémů, je to úplně jiné kafíčko, jak dokazuje čínský kutil a influencer Handy Geng.
Monstrózní powerbanka
Ten na svém kanále umístil hodně kuriózní příspěvek. Svépomocí totiž postavil obří powerbanku s naprosto šílenou kapacitou 27 milionů mAh. A aby dílo dovedl k dokonalosti, je jeho design na chlup přesný jako u kapesních modelů s tím rozdílem, že má “iksypsilon” portů a zástrček.
Nepřehlédněte: Používáte Facebook Messenger? Tuhle funkci si okamžitě zapněte
To v kostce znamená, že bez problémů klidně nabije i 20 mobilních telefonů zároveň, navrch i tablet plus další spotřebiče. A tím to nekončí. Zařízení klidně vytáhne ven na ulici a dobije s ním třeba elektrický moped.
I nositelná elektronika
Ale ten nejbizarnější okamžik se dostaví v samotném závěru videa. Powerbanku doslova dotáhne na břeh jezera, zapojí televizi, spotřebiče atd. a vesele si u toho zarybaří. Jak praví známé rčení: To prostě nevymyslíš!
Zdroj náhledové fotografie: Robert Torres, Unsplash
“To člověk nevymyslí” a ani normálně nenapíše 27 milionů mili… to jsou předpony fyzikálních jednotek a není důvod je psát zdvojeně.
Díky, ujelo mi to 🙂 Ale jinak ta powerbanka je šílenost, co říkáte?
Zdravím, nepsal jsem to s “nepřátelským” úmyslem, ale opravdu jenom jako upozornění.
Nejsem češtinář, takže neřeším pravopisné a slohové chybky, ale jako elektrotechnik mám zažité nějaké pravidla. A taky to není nějaká nepravdivá nebo zavádějící informace
Šílenost :), hlavně nepraktičnost. Zdroj je velký a těžký. Tohle zařízení nakládat a vykládat z auta třeba na pláž bez mechanizace, v jedné osobě je nemožné. Beru to jen jako pokus se zviditelnit. Zas je vidět, že je spokojený, třeba si splnil sen a je na YT.
Nepředpokládám, že to naloží na auto, postaví se někde na náměstí a za nějaký poplatek bude dobíjet mobily. Pravděpodobnější je, že za nějakou dobu zdroj rozmontuje a akumulátor vymění / namontuje do nějaké dodávky či auta.
Nestudoval jsem to zařízení blíže, s největší pravděpodobností jde o bateriový pack pro automobil. Výhodou je, že odpadá problém s výběrem článků (proměřování) do paralelních větví a vnitřní pospojování. Zajímavé by bylo zjistit, jakou má zdroj celkovou účinnost (třeba mezi nabíjecími cykly) – jaký je použit měnič (účinnost při generování 5V/12V DC a při 220V AC (Čína stále má rozvod 220V, např. Japonci mají převážně 100V a ještě podle prefektury 50 nebo 60Hz) a zda požaduje špičkový odběr – třeba jako startovací zdroj, kde el-centrála by nestačila.
Pokud zvážím, jaké jsou moderní centrály v nabídce (hlavně na NM, s už velmi dobrými poměry výkon / váha, výkon / spotřeba, s regulací dávající „tvrdé“ napětí i sinusovou frekvenci bez x-té harmonické, stále rozumná životnost, tak centrála je optimální varianta ( sice pořizovací cena lepší NM centrály není už tak přátelská, vůči ceně za bateriový zdroj je zanedbatelná a cena za vyrobenou naftovou kWh vůči baterkové kWh je tak příznivější). Zase chápu, že jako rybář může upřednostňovat maximální klid (aby mohl koukat na TV), čehož i velmi tiché centrály nejsou schopny.
Něco jiného by byla podobná instalace s Li-O2 články (až je a zda doladí a kdy, jestli až po tom, co se vrátí náklady za vývoj Li-FePO4/CoO2/Mn2O4). Pak to bude až 5x menší a lehčí nebo bude mít cca10x větší kapacitu oproti LiPOL, pak akumulátory budou mít, hlavně v automobilech smysl.
Drobnost, píšu to v přestávkách v práci, takže to není učesané.