- Netflix zavedl levnější tarif
- Stojí však za avizované kompromisy?
Po letech, kdy Netflix tvrdošíjně uváděl, že do své služby nikdy nezařadí reklamy, spustil ve čtvrtek ve Spojených státech a dalších zemích svůj vůbec nejlevnější tarif založený na inzerci.
Nepřehlédněte: První photobombing ve vesmíru! Hubbleův teleskop vyfotil pitoreskní galaxii, ale na slávě se přiživily dvě zářivé hvězdy
Streamovací gigant něco takového vždy odmítal, ale to se změnilo, když se začal potýkat s ekonomickými problémy. V prvních dvou čtvrtletích letošního roku nezaznamenal vůbec dobré finanční výsledky a přišel o předplatitele. Východiskem, jak z krize ven, má být nový levnější tarif. Jaký ve skutečnosti je?
Netflix porušil slib a zavedl tarif Basic with Ads
Při registraci do nového tarifu se vás Netflix na něco málo zeptá, chce se o vás něco dozvědět. To je obvyklé, pokud se do podobného typu služby registrujete, až na to, že tentokrát je jedním z důvodů otázek i personalizace reklamy.
Oproti běžnému předplatnému (například Netflix Premium) tarif Basic with Ads stojí „jen“ 7 dolarů (v přepočtu 170 korun), ale nabízí pouze HD kvalitu videa a zároveň také nemůžete seriály a filmy stahovat pro pozdější zhlédnutí. Netflix dal už také dříve najevo, že kvůli licenčním omezením zákazníkům s reklamním tarifem nabídne omezenou nabídku seriálů a filmů.
Po přihlášení do služby si ale ničeho takového nevšimnete. Netflix vám šikově podstrčí obsah, který sledovat můžete. Omezení si všimnete až hlouběji v nabídce, kde je u některých seriálů a filmů patrný symbol zámku. Zajímavé je, že Netflix uzamkl i některé své seriály, což nikdo nečekal – k dispozici není např. Dům z karet (House of Cards) nebo Ztracené království (The Lost Kingdom).
Reklama vás dožene k šílenství
Ale přejděme k tomu, co vás nejvíc zajímá, tedy reklamám. Zkušenost lidí je prozatím taková, že na začátku sledování je skutečně půlminutové inzertní okno a během pořadu na vás vyskočí reklama každých deset až dvacet minut. V seriálové epizodě, která má běžně 45 minut, je zhruba 2 minuty a 45 sekund reklam, píše redaktor serveru Insider Trevis Clark, který předplatné testuje.
V obsahu přímo od Netflixu je naštěstí o poznání méně reklam. Otravovat vás budou jen na začátku a později už na vás žádná nevyskočí, což se týká filmů i seriálů – přehrají jen jednu půlminutovou reklamu a později už se neobjeví. V některých seriálech pak reklamy nejsou vůbec žádné. Netflix patrně ještě systém zavádění komerčních přestávek ladí a tak se zkušenost jednotlivých uživatelů tarifu Basic with Ads může lišit, a to včetně počtu reklam, které během sledování uvidí.
Zatím se ukazuje, že nový tarif Netflixu není taková katastrofa, jak mnozí čekali. Na druhou stranu ho celkově sráží na dnešní dobu nedostatečné HD rozlišení a vůbec tím největším jeho průšvihem je cena. Částka 170 korun je zkrátka mimo realitu. Kdyby předplatné stálo nějakých 90 korun, asi by člověk přihmouřil obě oči, ale takto jeho pořízení nedává vůbec žádný smysl.
Disney+ a HBO Max přijdou pouze na 199 korun a žádnými reklamami vás otravovat nebudou. A takový Amazon Prime, který má v nabídce hity jako The Boys, Pán Prstenů: Prsteny Moci nebo The Expanse, je dokonce ještě levnější a za tarif měsíčně zaplatíte jen 79 korun.
Brzy i v Česku? Je to možné!
Od 3. listopadu je tarif Basic with Ads dostupný v Austrálii, Brazílii, Kanadě, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Jižní Koreji, Mexiku, Španělsku, Velké Británii a USA. O rozšíření předplatného Basic with Ads do dalších zemí rozhodnou až reakce uživatelů. Pokud se u lidí „chytne“, v další vlně se ho dočkáme i v Česku. Těšíte se?
Zdroj náhledové fotografie: freestocks / Unsplash, zdroj: Insider, vlastní
Na Primě zrušili přetáčení reklam,takže jsem to přestal sledovat…..
až mě nasere i Netflix ……
Ať upadne do zapomnění sračka s rekloškou radsi nic, televizi hodit z okna, místo čuměni do budky, jdu ven nebo čtu. Za 3 měsíce mi ještě tv nechyběla…sem tam si vyber zajímavý podcast……a je mi překvapivě a nečekaně dobře …hlavně když neslyším zprávy……zkuste a uvidíte 😄