- Netflix patří k populárním službám
- Streamovací gigant ztrácí uživatele
- Platforma plánuje radikální řez
Netflix dlouhé roky patřil mezi nejpopulárnější streamovací služby vůbec. Jeho videotéka je rozmanitá a v posledních letech americký gigant čím dál tím víc sází zejména na vlastní obsah.
Dlužno dodat, že místy se mu to i vyplácí, protože má pod palcem několik celosvětových hitů; ať už jde o seriály, filmy nebo dokumentární tvorbu.
Netflix je prostě drahý
Odborníci však poukazují na to, že v posledních měsících to s ním jde poměrně strmě z kopce. Zatímco v době pandemie byl na vrcholu, nyní má management podniku spoustu vrásek na čele.
Přichází totiž o uživatele, a to nejen věrné, již Netflix využívali v průběhu několik let (v 1. čtvrtletí 2022 jich odešlo přibližně 17 procent), ale i ty, kteří jsou u něj teprve pár měsíců. To pro toto médium naprosto nová situace, kterou v historii nepamatuje.
Nepřehlédněte: Číňané vynalezli helmu čtoucí myšlenky. Pomůže cenzurovat porno
Levnější tarif i velké škrty
Nejen že by mohl zlevnit, ale s ohledem na konkurenci by i měl. Zástupce společnosti se nechal slyšet, že jsou nakloněni nejrůznějším scénářům (i těm, které by znamenaly levnější měsíční poplatek), nicméně nebude to jen tak.
Zákazníci musí akceptovat přítomnost rušivých reklam a není jisté, jestli kvůli menší slevě na tuto strategii vůbec přistoupí. Nemá ale moc času.
Tržby po více jak dekádě kontinuálního růstu stagnují, podnik tak sáhl k úsporám a škrtá tam, kde se to (bohužel) nabízí nejvíce. Jak potvrzuje The Verge, nově to odnesly tři stovky zaměstnanců, které Netflix propustil na hodinu.
Zdroj náhledové fotografie: freestocks, Unsplash (ilustrační)