- Netflix patří k populárním službám
- Streamovací gigant ztrácí uživatele
- Platforma plánuje radikální řez
Netflix dlouhé roky patřil mezi nejpopulárnější streamovací služby vůbec. Jeho videotéka je rozmanitá a v posledních letech americký gigant čím dál tím víc sází zejména na vlastní obsah. Dlužno dodat, že místy se mu to i vyplácí, protože má pod palcem několik celosvětových hitů; ať už jde o seriály, filmy nebo dokumentární tvorbu.
Netflix je prostě drahý
Odborníci však poukazují na to, že v posledních měsících to s ním jde poměrně strmě z kopce. Zatímco v době pandemie byl na vrcholu, nyní má management podniku spoustu vrásek na čele.
Přichází totiž o uživatele, a to nejen věrné, již Netflix využívali v průběhu několik let (v 1. čtvrtletí 2022 jich odešlo přibližně 17 procent), ale i ty, kteří jsou u něj teprve pár měsíců.
Nepřehlédněte: Hackeři z Anonymous znovu šokují: zveřejnili jména a hodnosti agentů ruské tajné služby FSB
Jako důkaz trocha statistiky: populární magazín The Verge s odvoláním na server The Information uvádí, že na základě analýzy za Q1/2022 vypracované v USA přesáhl počet zrušení číslovku 3,6 milionů, což je o 1,1 milionů více než na konci loňského roku.
Musí dramaticky zlevnit
Z nových uživatelů (méně než 1 rok) Netflix v průměru zrušili dva ze tří. V globálním měřítku je pak ten tento trend takřka identický. Co je hlavní příčinou? Odpověď je nasnadě: je drahý.
Nejen že by mohl zlevnit, ale s ohledem na konkurenci by i měl. Zástupce společnosti se nechal slyšet, že jsou nakloněni nejrůznějším scénářům (i těm, které by znamenaly levnější měsíční poplatek), nicméně nebude to jen tak.
Zákazníci musí akceptovat přítomnost rušivých reklam a není jisté, jestli kvůli menší slevě na tuto strategii vůbec přistoupí. Netflix by měl ale jednat rychle, toto přešlapování na místě ho může přijít draho.
Zdroj náhledové fotografie: freestocks, Unsplash (ilustrační)