- Netflix patří k populárním službám
- Streamovací gigant momentálně tápe
- Kvůli „nedostatku“ peněž chystá novinku
Netflix stabilně patří mezi nejpopulárnější streamovací služby planety. Jeho videotéka je rozmanitá a v posledních letech americký gigant čím dál tím víc sází zejména na vlastní obsah. Dlužno dodat, že místy se mu to i vyplácí, protože má pod palcem několik celosvětových hitů; ať už jde o seriály, filmy nebo dokumentární tvorbu.
Zisk je zisk
Pakliže nás pravidelně sledujete, nejspíš vám neušel můj včerejší článek. V kostce jde o to, že streamovací gigant momentálně řeší palčivý problém, vlastně dva: a) nelíbí se mu sdílení účtu mezi více uživateli, b) trápí ho odliv zákazníků. Předem se omlouvám za ten následující lehce familiární tón, ale tentokrát se docela hodí, uvidíte sami.
Nedávno nám začal nový fiskální rok a chlapci v Netflixu si řekli, že je potřeba udělat několik zásadních změn. Zaprvé, nelíbí se jim, jak se s jejich službou mezi zákazníky kupčí. Zadruhé, jim nedávno odepřelo svoji přízeň něco kolem 200 tisíc lidí. A protože platforma vykázala meziroční 8% nárůst příjmů (cca 7,87 miliard dolarů), je to důvod k zamyšlení.
Nepřehlédněte: Google Mapy vylepšují rozlišení nad Ruskem. Odhalily nafukovací stíhačky i největší ponorky světa
Sdílení účtů je „no-go“
Dali hlavy dohromady a vyšlo jim, že kdyby si posvítili právě na sdílení účtů a nějakým způsobem motivovali ostatní zřídit si vlastní, vydělali by víc. Navíc je napadlo hříšníky penalizovat (stále nevíme jak), takže i tady je prostor k tomu si trošku přilepšit. Má to však jeden zásadní háček. Pánové si totiž pozapomněli uvědomit, proč se to děje.
Vezměte si třeba Netflix Premium: balíček stojí 319 Kč, můžete ho mít až na čtyřech zařízeních, takže když jej v rámci svého účtu sdílíte se třemi dalšími, vyjde vás na cca 80 Kč. To už je ve finále částka, která dává smysl. Pozor! Já tenhle krok nehájím, jen poukazuji na skutečnost, jak se věci mají.
Netflix má plán
Jde totiž o to, že pokud se provede nějaká blíže nespecifikovaná razie, pozitivní efekt se nejspíš neodstaví. A jsem si stoprocentně jistý, že vám nemusím vysvětlovat proč. Někteří sice zůstanou, ale drtivá většina to zabalí úplně nebo přejde jinam. Netflix totiž není levný a konkurence není malá.
Další novinkou, která se také v praxi neosvědčila, bylo pozvání dalších přátel v rámci podúčtů za menší příplatek (tuším 2 USD za každého, ale nechci kecat). Test probíhal v Jižní Americe a dopadlo to katastrofálně. Chlapci dali opět hlavy dohromady a mají ještě lepší nápad: poplatky zlevní, ale přidají reklamu.
A radost budou mít všichni
Jinými slovy, tam, kde máte obsah zadarmo, ale musíte zkousnout otravný adware, tak u Netflixu budete mít za úplatu. Ani bych se nedivil, kdyby tento mistrovský plán povýšili na novou úroveň: a) se slevou a s reklamami, b) za větší příplatek bez nich. No a pak, neber to! Zatím není nic oficiální a může se to ještě všelijak změnit, ale nemyslím, že je tohle cesta správným směrem, co říkáte?
Zdroj náhledové fotografie: freestocks / Unsplash (ilustrační)