- Nejhodnotnější značkou světa je Amazon
- Zvyšuje se hodnota čínských firem
Nejhodnotnějšími značkami na světě jsou Amazon a Apple. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.
Psali jsme: V Česku už si zavoláte i s Apple Watch. iPhone není potřeba
Apple je hned za Amazonem
Amazon, který byl založen v roce 1994 Jeffem Bezos, zůstává i letos nejhodnotnější značkou s odhadovanou hodnotou 684 miliardy dolarů. Za ním následují Apple se 612 miliardami dolarů, Google se 458 miliardami dolarů a Microsoft se 410 miliardami dolarů. Do první desítky se dostaly i dvě čínské značky, a to sociální síť Tencent (241 miliard dolarů) a internetový obchod Alibaba (197 miliard dolarů).
Čínské značky pomalu, ale vytrvale postupují
Podle šéfa pro globální strategie BrandZ Grahama Staplehursta to budou právě čínské značky, od kterých lze v budoucnu čekat posun na čelní pozice. Podporují totiž vlastní technologický rozvoj a dokáží nejlépe zachytit hlavní trendy na globálním trhu. Tesla byla nejrychleji rostoucí značkou za uplynulé období, když její hodnotě meziročně stoupla o 275 % na 42,6 miliardy dolarů a stala se nejhodnotnější automobilovou značkou.
Sto největších značek má podle Kantar celkovou hodnotu 7,1 bilionu dolarů. Z toho až 74% připadá na značky z USA a 14 % na Čínu, která již předčila Evropu (8 %).