Elektrokolo

Malý čip zrychlí vaše elektrokolo. Snadno si ho namontujete sami, dejte si však pozor na policii

  • Pomocí malého čipu lze snadno odstranit rychlostní omezení na elektrokolech.
  • Používání tohoto zařízení na běžných silnicích je však nelegální.
  • Elektrokola v Evropě mají předepsanou maximální rychlost 25 km/h.

Co byste řekli na malou vychytávku, která dokáže zásadně zvýšit rychlost vašeho elektrického kola? A přitom vyjde pouze na 2 500 korun, což je mnohdy jen desetinová cena samotného elektrokola. Tak přesně to umí například malý čip jménem SPEEDi.


Nepřehlédněte: Nové elektrické kolo slibuje revoluci. Ujede přes 300 kilometrů a stojí pouze 42 tisíc


Elektrokolo dvakrát rychlejší

Tato součástka umožňuje odblokování maximální rychlosti, kterou výrobci elektrokol standardně omezují na 25 km/h v souladu s evropskými předpisy. S tímto zařízením může vaše e-kolo dosáhnout až dvojnásobné rychlosti, tedy okolo 50 km/h, což je pro některé cyklisty velkým lákadlem.

Přestože instalace takového zařízení může znít atraktivně, přináší s sebou řadu rizik. Za prvé, zvýšení rychlosti nad povolený limit znamená, že elektrokola již nespadají pod kategorii běžných kol, což vyžaduje splnění dodatečných právních požadavků, jako je registrace vozidla, platba pojistného a případně i získání řidičského průkazu. Nedodržení těchto pravidel může vést k pokutám a dalším postihům.

Druhé velké riziko spočívá v bezpečnosti. Elektrokola nejsou konstruována pro vysoké rychlosti, a proto může odblokování jejich limitu vést k nebezpečnější jízdě, zvláště na silnicích a v městském provozu. Vyšší rychlosti mohou také rychleji opotřebovávat součástky kola, což může zvýšit náklady na údržbu a snížit životnost baterie a dalších komponent.

Elektrokolo Engwe LE20
Zdroj: Engwe

Může vás dostat do problémů se zákonem

Ačkoli se tato zařízení na zvýšení rychlosti snadno instalují a používají, mnoho odborníků varuje před jejich používáním. Doporučuje se spíše dodržovat původní nastavení e-biku a respektovat stanovené předpisy, které jsou navrženy s ohledem na bezpečnost cyklistů i ostatních účastníků silničního provozu.

Podobné úpravy mohou mít krátkodobé výhody, ale dlouhodobě představují velká rizika jak z právního, tak z bezpečnostního hlediska, uzavírají experti.

Zdroj náhledové fotografie: KBO Bike / Unsplash, zdroj: Efahrer

Total
0
Shares
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..