Lockheed Martin, Ring Wing

Letadlo jako žádné jiné! Ring Wing má pouze jedno kruhové křídlo ve tvaru prstene

  • Ring Wing je zatím ve fázi konceptu.
  • Vypadá jako žádné jiné letadlo na světě.

Neuvěřitelné letadlo s jediným obrovským kruhovým křídlem fascinuje technologické nadšence už léta. Futuristický Lockheed Ring Wing je navržen tak, aby spotřebovával méně paliva a mohl přistávat na menších letištích a kratších přistávacích drahách.


Nepřehlédněte: Osud Mléčné dráhy není definitivně zpečetěn. Možná vyvázneme a s galaxií Andromeda se nesrazíme


Ring Wing má křídlo jako prsten

Zapomeňte na slavnou ukrajinskou Mriju nebo ikonický Boeing 777, v hlavách konstruktérů americké společnosti Lockheed Martin se zrodil pozoruhodný nápad na stavbu stroje, který by mohl změnit paradigma v letectví. A to díky jedinečnému konstrukčnímu prvku – křídlu ve tvaru prstence.

Ring Wing, jak se stroj jmenuje, místo dvou tradičních křídel – po jednom na každé straně – spoléhá na jedno jediné křídlo, které je kruhové, má obvod 7,4 metru a je nakloněno o 27 stupňů dozadu.

Díky tomu, že křídla nemají konce, protože tvoří úplný kruh, mohou generovat větší vztlak a letadlo je méně ovlivňováno bočním větrem. A protože Ring Wing nevyužívá dvě standardní křídla, je také o něco štíhlejší, což znamená, že může využívat menší vzletové a přistávací dráhy.

Lockheed Martin, Ring Wing
Zdroj: Lockheed Martin

Vzlétne někdy?

Navzdory všem těmto obrovským výhodám se letadlo nikdy k obloze nevzneslo. Bohužel, průkopnická konstrukce s sebou přináší i některé vedlejší nevýhody, mezi něž patří především zvýšený odpor vzduchu, který v podstatě anuluje úspory paliva získané zvýšeným vztlakem. Společnost Lockheed projekt Ring Wing zatím nezrušila, ale pravděpodobně není vysoko na seznamu jejích priorit.

Zdroj náhledové fotografie: se souhlasem Lockheed, zdroj: SCB, TheTravelBible

Total
0
Shares
8 komentářů
  1. Jak říkal Ota Pavel – takové “pumprdentlich” letadlo…

  2. V článku jsou samá pozitiva.
    Tak jedno negativum – nevejde se do žádného hangáru….

  3. A druhé negativum – při nehodě se bude dlouho kutálet…

  4. Nějak mi není jasné, jak mění směr, výšku. A kde se tam bere vztlak. Rad si nechám vysvětlit

    1. P.S. a doporučuju zapracovat i na znalostech z geometrie, zejména na rozdílu mezi obvodem, poloměrem, a průměrem.

      1. P.P.S. a nejedná se o štíhlost. Ta je tady dokonce viditelně menší než u konzervativní konstrukce. Rozdíl je v ROZPĚTÍ.
        Kristovanoho, proč já sem ještě lezu? Pokaždý se akorát vytočím nad ignorantstvím zdejších patláků.

Comments are closed.