Lockheed Martin, Ring Wing

Letadlo budoucnosti? Ring Wing má pouze jedno kruhové křídlo ve tvaru prstene

  • Ring Wing je zatím ve fázi konceptu
  • Vypadá jako žádné jiné letadlo na světě

Zapomeňte na slavnou ukrajinskou Mriju nebo ikonický Boeing 777, v hlavách konstruktérů americké společnosti Lockheed Martin se zrodil pozoruhodný nápad na stavbu stroje, který by mohl změnit paradigma v letectví. A to díky jedinečnému konstrukčnímu prvku – křídlu ve tvaru prstence.


Nepřehlédněte: Novodobý Nostradamus varuje: Umělá inteligence je jako duch ve stroji. Lidstvo má velký problém


Ring Wing má křídlo jako prsten

Revoluční letoun Ring Wing společnosti Lockheed, která na mnoha projektech spolupracuje s vesmírnou agenturou NASA, místo dvou křídel – po jednom na každé straně – spoléhá na jedno jediné křídlo, které je kruhové, má obvod 7,4 metru a je nakloněno o 27 stupňů dozadu.

Díky unikátnímu kruhovému řešení je 23 metrů dlouhý letoun na pohled ještě robustnější. Specifický konstrukční prvek navíc dokáže generovat větší vztlak a je méně ovlivňován bočním větrem, což znamená, že stroj spotřebuje méně paliva. Protože Ring Wing nevyužívá dvě standardní křídla, je o něco štíhlejší, což znamená, že může využívat menší vzletové a přistávací dráhy.

Bohužel, průkopnická konstrukce s sebou přináší i vedlejší nevýhody, mezi něž patří především zvýšený odpor vzduchu. Proto se tento zajímavý koncept zatím neujal.

Lockheed Martin, Ring Wing
Zdroj: Lockheed

Dočkáme se ho někdy v provozu?

„Množství paliva ušetřené generováním většího vztlaku je vynaloženo na odpor vzduchu. Je to trochu jako nákup potravin v obchodě, který je sice levnější, ale mnohem dál od vašeho bydliště. Bez ohledu na to, kolik peněz ušetříte, utratíte je za palivo.“

Společnost Lockheed projekt Ring Wing zatím nezrušila, ale pravděpodobně není příliš vysoko na seznamu jejích priorit. Přesto je dobré vidět, že se různé firmy snaží nají nový způsob, jakým možná jednou budeme cestovat letadlem.

Zdroj náhledové fotografie: se souhlasem Lockheed, zdroj: SCB, TheTravelBible

Total
0
Shares
10 komentářů
  1. Mohl by mi někdo, pokud možno s elementární znalostí fyziky, objasnit, jak může být tohle monstrum ” méně ovlivňováno bočním větrem”? A přitom disponovat zvýšeným odporem vzduchu.

  2. Až budou dostatečně výkoné iontové atmosférické motory, budiž. V součastnosti je tento koncept zbytečný už v tom, že model klasických křídel je za víc jak století používání prověřený a jsou vychytané chyby všeho duhu.
    V rámci „klasických” spalovacích motorů (jak je i včlánku) úspora paliva nebude vrelká. Co bude velké, budou druhotné náklady na věci typu zázemí, obsluha atd. Ve finálním součtu to úspora jistě nebude.

  3. To je nějakej FAKE….nevěřím, je to úplná blbost

    1. Naopak, je to běžná věc.
      Si zadej do google:
      ring paper plane video
      a uvidíš

  4. Má-li křídlo obvod 7,4 metru, potom je jeho průměr 2,3 metru – jak se tam vměstnají dva motory a trup tak, aby v něm nemuseli cestující ležet? Mám dojem, že překladatel chyběl v hodinách školní výuky a nezná rozdíl mezi obvodem a průměrem.

  5. Ten projekt existuje min. 50 let. A protože má víc negativ než plusů tak je tam kde je. Jen na papíře. Vliv bočního větru většina laiků dokáže posoudit sama. Kdyby se někdo pokusil to křídlo zformovat do štíhlé elipsy. Kdyby někdo zkusil rozumnou proporcí trupu křídel okének atd. Tohle fakt ne. Umělecký dojem 8. Technické provedení 2. Pic zase někdy.

  6. Naprostý nesmysl.. vztlak směrem nahoru pro udžení ve vzduhu by to bralo kde?? (naprostá většina “křídla” je tady jen zátěž)
    Je to totální fake

Comments are closed.