- YouTube se nelíbí blokátory reklam.
- Adblocky v prohlížeči už jsou bohužel k ničemu.
- A brzy bude ještě hůř.
Společnost YouTube hledá cesty, jak uživatele své videoplatformy pořádně zkasírovat. Neustále zkouší hranice, kam až může zajít. A že s tím rozhodně nehodlá skoncovat dokazuje nové uživatelské rozhraní, ve kterém záměrně skrývá tlačítko sloužící pro přeskakování reklam. Uživatel je tak nucen sledovat otravnou inzerci od začátku až do konce nebo si předplatit službu Youtube Premium.
Nepřehlédněte: Chytrá televize jako špion, který o vás ví všechno. Každou sekundu pořizuje několik snímků a odesílá je výrobci
Reklamám na YouTube už lidé neuniknou
Youtube začíná nutit uživatele, kteří si nepředplatili službu Youtube Premium, sledovat reklamy, které nelze přeskočit. Některým uživatelům se totiž při přehrávání videí na Youtube nezobrazuje tlačítko pro odpočítávání, které se po chvíli změní na tlačítko „Přeskočit“.
Místo standardního tlačítka se ve spodní části reklamy zobrazuje pouze žlutá čára, která je ukazatelem její délky. Pokud je reklama dlouhá, žlutá čára se posune na konec a v rámečku se nečekaně objeví tlačítko přeskočit. Pokud se však jedná o reklamu, kterou přeskočit nelze, délka žluté čáry odpovídá délce samotné reklamy.
Blokátory už jsou k ničemu
Zdá se, že jde o jeden z několika testů, které YouTube v současné době provádí. Jak poznamenává server Android Police, YouTube ke skrytí tlačítka přeskočit používá i černé obdélníkové překryvy. Je možné, že YouTube provádí A/B testy, aby zjistil, která metoda spíše oklame uživatele, aby strávili více času sledováním reklam.
Celosvětové příjmy YouTube z reklamy v roce 2023 činily 31,51 miliardy dolarů, což je oproti roku 2022 nárůst o téměř 8 %. Začíná to vypadat, že se společnost definitivně odvrátila od svého prozákaznického přístupu a začala jednoznačně cílit na zisk. Předplatné YouTube Premium využívá 80 milionů lidí po celém světě, službu YouTube pak každý měsíc navštíví zhruba 2,7 miliardy uživatelé z celého světa.
Zdroj náhledové fotografie: NordWood Themes / Unsplash, zdroj: BGR