- Agentury Statcounter a Canalys daly dohromady seznam nejoblíbenějších značek telefonů
- První pětce vévodí Apple, Samsung a Xiaomi
- Celkem slušný růst předvádí i Vivo nebo Infinix
Agentura Statcounter vydala průzkum, dle kterého porovnává nejoblíbenější značky mobilních telefonů na trhu. Studie probíhala od října 2022 do října 2023 a výsledky jsou v některých částech velmi překvapivé.
Nepřehlédněte: Pozor! Když na vašem telefonu uvidíte tyto barevné tečky, znamená to, že vás sledují
Top 5 nejoblíbenějších značek
Globálně nejúspěšnější a nejoblíbenější značkou smartphonů je podle Statcounter americký Apple, který zvolilo jako svého favorita 28,4 % respondentů. Samsung je za ním v těsném závěsu s 28,2 %. Tyto dvě značky jsou nejpopulárnější v USA, Evropě a velké části Asie.
Třetí místo drží čínské Xiaomi s 12,7% oblibou u zákazníků. První pětici pak uzavírají značky Oppo (5,5 %) a Vivo (4,3 %), které benefitují především z masivní podpory na domácím čínském trhu.
Apple v Česku
Důležité je ale vždy nahlížet na konkrétní trhy a regiony. Dle stejné statistiky je prý Apple nejoblíbenější hlavně v Austrálii, USA a Japonsku. Mimochodem, podle stejných dat byl Apple nejpopulárnější také v Česku, kde ho stíhaly další známé značky – Samsung a Xiaomi.
Naopak Samsung má jako své zaslíbené trhy Slovensko, Izrael, Mexiko a pochopitelně domácí Jižní Koreu. Xiaomi pro změnu vévodí v mnoha evropských zemích, třeba v Řecku, Španělsku, ale také v lidnaté Indii.
Jiné značky se rozhodly, že svůj úspěch promítnou do více rozvojových trhů, zejména Afriky a jisté části Asie (hlavně Pákistán a Indonésie). Patří sem hlavně Tecno, Infinix a Oppo. Například společnost Tecno dominuje trhům v Ugandě a Demokratické republice Kongo.
Pokles v prodejích? Jak pro koho
Statistika agentury Canalys se věnuje porovnání prodejů za třetí čtvrtletí (červenec, srpen a září) v roce 2022 a 2023. Ukazuje se, že velcí výrobci více méně výrazně ztrácí. Apple například zaznamenal v prodejích pokles o 8,58 %.
Samsung jen 5,66 % a Oppo (vnímáno včetně OnePlus) 7,37 %. Naopak mírného růstu se dočkalo Xiaomi, které prodalo v tomto období o jeden milion telefonů více. Vítězem však je šenčenská skupina Transsion (Tecno, Itel, Infinix), která rostla o skoro 40 % během jediného roku.
Zdroj náhledové fotografie: Bruno Gomiero / Unsplash, zdroj: Johnsphones.com