- Google má na krku další problém
- Opět jde na přetřes jeho dominantní postavení
- Hrozí mu další žaloba, tentokrát z vysokých kruhů
Právníci americké společnosti Google mají díky věčnému běhání po soudech zcela nepochybně perfektní kondičku. Když se totiž podíváte na časovou osu posledních dvou let, dáte mi za pravdu.
Google přitahuje problémy
Tak jen namátkou: objevily se tu žaloby v souvislosti s nelegálním sledování uživatelů, únikem citlivých informací nebo příliš (ne)Anonymním režimem. Na konci loňského roku se vyklubala další skandální aféra známá jako „Jedi Blue“, která znovu vyvolala velmi negativní reakce.
Zahraniční zdroje se hojně odvolávaly na dokument, který spor podrobně mapoval a poukazoval na to, že Google „peče“ s Facebookem v rámci oboustranně výhodné strategie za poskytování inzertních služeb s využitím header biddingu.
Nepřehlédněte: Děsivý robotický pes sestřeluje cíle automatickou puškou. Odborníci ho nazývají nebezpečnou hračkou
„Myslíme to s vámi dobře“
Nově se do popředí opět dere postarší kauza ohledně dominantního postavení společnosti Google na poli digitální reklamy. A tentokrát má mnohem silnějšího protihráče – americké ministerstvo spravedlnosti.
To si nechalo vypracovat detailní expertízu, na jejímž základě narazilo na velmi znepokojivé informace, které výrazně posílily nedávné spekulace o zvýhodňování „vyvolených“ na úkor ostatních.
„Naše reklamní technologie pomáhají webům a aplikacím financovat jejich obsah a umožňují malým podnikům oslovit zákazníky po celém světě. Je to právě obrovská konkurence (nikoliv monopol), jež způsobila, že je digitální inzerce mnohem efektivnější.“
— Peter Schottenfels (tiskový mluvčí Google) pro Bloomberg
Reklamní praktiky podniku jsou navíc nejen pod drobnohledem USA, ale i v jiných částech světa: Evropská komise například v loňském roce vedla vyšetřování zkoumala, zda Google neomezuje přístup konkurenčních služeb k uživatelským datum pro reklamní účely atd.
Zdroj náhledové fotografie: Firmbee.com / Unsplash (ilustrační)