- Google vylepšil vyhledávání e-mailů.
- Nová funkce v Gmailu vám jistě přijde vhod.
Společnost Google vylepšila vyhledávání e-mailů ve své populární službě Gmail. Poštovní klient k zobrazování výsledků využívá nově umělou inteligenci (AI), která poskytuje relevantnější výsledky. Americká technologická firma na novou funkci upozornila na svém oficiálním blogu.
Nepřehlédněte: Další omezení ze strany YouTube v Česku. Videa se nepřehrají a navrch ještě dostanete vynadáno
Vylepšený Gmail od Googlu
Znáte to, prohledávat doručenou poštu je jako hledat jehlu v kupce sena, zejména když objem přijatých zpráv dosáhne několika stovek a někdy i desítek tisíc. Na pomoc uživatelům Gmailu nyní přichází umělá inteligence – konkrétně rodina modelů a algoritmů Gemini, která zohledňuje relevanci nalezených informací na základě několika důležitých faktorů.
Jednak navrhuje kontakty, se kterými byli uživatelé v poslední době nejčastěji v kontaktu, a také zohledňuje četnost klikání na konkrétní zprávy v sekci Doručená pošta.
Nové vyhledávání je k dispozici ve webové verzi oblíbeného poštovního klienta a také v mobilních aplikacích Gmail pro mobilní operační systémy Android a iOS. Jak vylepšení vyzkoušet?
Velice snadno – v rámci svého účtu zkuste prostě něco vyhledat. Ve výsledcích by se vám měly zobrazit e-maily podle jejich relevance. V případě potřeby můžete samozřejmě kdykoli přepnout na zobrazení výsledků od nejnovějších po nejstarší.
Podle společnosti Google je díky umělé inteligenci mnohem pravděpodobnější, že e-maily, které hledáte, budou na prvních místech výsledků vyhledávání, což vám ušetří čas a pomůže snadněji najít snadněji důležité informace.
Zatím je nová verze Gmailu k dispozici běžným uživatelům, v budoucnu však Google plánuje zpřístupnit AI také předplatitelům služby Google Workspace.
Svatá válka s uživateli YouTube
O společnosti Google se v poslední době hovořilo také v souvislosti s tím, že spustila velký zátah na lidi, kteří používají blokátory reklamy (Adblocky) ve videích na YouTube. Neplatící uživatele důrazně vyzývá, aby přešli na předplatné nebo okamžitě přestali reklamy blokovat. Je to klasická hra na kočku a myš. Je však evidentní, že YouTube, respektive Google, tahá v tomto souboji za delší konec provazu.
Zdroj náhledové fotografie: Stephen Philips / Unsplash, zdroj: Google