- Redakce amerického deníku otestovala novou funkci iPhonů 14
- Zjistila, že nefunguje. Nehodu nebyla schopna rozpoznat
Z nových bezpečnostních funkcí nových iPhonů 14 mohou uživatelé v Česku (a celé Evropě) využívat automatickou detekci dopravní nehody, díky které telefony automaticky v případě kolize zavolají tísňovou linku 112. Nová bezpečnostní funkce však ne vždy funguje, dokazuje to test deníku The Wall Street Journal.
Nepřehlédněte: Humanoidní robot Atlas se pohybuje lépe než člověk. Bez mrknutí oka udělá salto vzad
Detekce autonehody u iPhonu 14
Společnost Apple před nedávnem představila nové chytré hodinky Watch Series 8 a Ultra a nové chytré telefony řady iPhone 14. Velkou novinkou nových smartphonů je možnost satelitní komunikace, jenže tu si Apple nechává jen pro domácí americký trh, případně pro sousední Kanadu. Alespoň prozatím. Jsou naštěstí i vychytávky, které využijeme i u nás v Evropě.
Je to např. funkce, pomocí které iPhone a hodinky poznají autonehodu a automaticky zavolají na tísňovou linku 112. To je něco, co může zachránit život a Apple ji do Evropy přináší jako první z výrobců. Spoléhat na neomylnost elektroniky by se však mohlo ukázat jako bláhové, dokazuje to test, který uskutečnili redaktoři amerického deníku The Wall Street Journal.
Testování svěřili do rukou šampiónovi závodů Destruction Derby, který používal hodinky Apple Watch Ultra, ale v automobilu se nacházely i telefony iPhone 14 Pro a Google Pixel 6 (všechny tři přístroje umí detekovat havárie). Stejné smartphony byly instalovány i ve vozidle, do kterého jezdec úmyslně boural. Výsledek?
Funkce nefunguje, protože jste testovali špatně!
Havárii detekovaly pouze chytré hodinky. Smartphony v obou autech nehodu ignorovaly. A tak následoval druhý test. Hodinky znovu vytáčely linku 112 a tentokrát se k jim přidal i Pixel, nový iPhone 14 Pro mlčel. Oba telefony pak znovu zklamaly ve vozidle, do kterého řidič Michael Berry ve vysoké rychlosti najel.
Aby redaktoři deníku vyvrátili všechny pochybnosti, zvolili pro poslední test jiné vozidlo, do kterého Michael nabourá. Tentokrát auto objelo vrakoviště a mělo zavřená okénka, aby si technologie Applu myslely, že je skutečně v pohybu a nachází se v něm řidič. I v tomto případě byl ale výsledek neuspokojivý, telefony byly hluché, ačkoli v autě „vylétly“ airbagy, zatímco Watch Ultra vytáčely tísňovou linku.
Redaktoři se svými výsledky konfrontovali Apple. Firma jim ovšem prostřednictvím mluvčího vysvětlila, že testovací podmínky na vrakovišti neposkytly telefonům dostatek dat (signálů), aby zavolaly o pomoc. Navíc nebyly připojeny k bluetooth vozidla nebo CarPlay, což by indikovalo, že jsou skutečně používány během jízdy ve vozidle. Podobnou odpověď deníku poskytl i mluvčí Googlu, který uvedl, že Pixel nejdříve detekuje jízdu ve vozidle a až teprve poté může fungovat funkce detekující havárii, a to i za předpokladu, že později vozidlo zastaví.