- Samsung měl nedávno malér
- Byl kritizován za ovlivňování výkonu
- Prý je stejným hříšníkem i Xiaomi
Možná si na to ještě vzpomenete, ale pár dní nazpět internetovým éterem rezonovala jistá kontroverze v souvislosti s novou modelovou řadou Samsung Galaxy S22. Tu měla na svědomí služba Game Optimization Service (GOS), která bez vědomí uživatelů tak trošku šibovala s výkonem v náročných hrách a některých aplikacích.
Samsung v tom není sám
Budiž jihokorejskému výrobce ke cti, že jako pštros nepoložil hlavu do písku, ale problém začal poměrně bryskně řešit. Zbrusu nová aktualizace by měla dát majiteli právo volby, tj. buď vyvážený výkon a spotřebu, nebo riziko, že se mu zařízení díky delšímu hraní kvůli přehřátí vypne.
On to Samsung asi takhle úplně nemyslel, ale ta argumentace optimalizací je jasná. Na druhou stranu měl možná implementovat lepší chlazení a nemusel možné selhání telefonu takto potají řešit.
Nepřehlédněte: Xiaomi 12 Lite bude splněným snem. Nabídne parádní výbavu za hubičku
Looks like Xiaomi is also making performance decisions based on application identifiers.
— John Poole (@jfpoole) March 27, 2022
Takže i Xiaomi?
A jak se nově ukazuje, na seznamu velkých hříšníků se objevuje i Xiaomi. John Poole z Geekbench na Twitteru uvádí, že narazil na několik indicií, které ukazují na to, že čínský výrobce používá tzv. identifikátory pro lepší výkon v konkrétních aplikacích. Že to přece vůbec nevadí, protože díky tomu se ze smartphonu vyždímá maximum?
Nevyždímá. Až 30% nárůst výkonu v single, respektive cca 15% v multi-core, je spíše orientován na benchmarky. Jak Poole uvádí, ve hrách je to právě že méně.
Zdroj náhledové fotografie: FONETECH.CZ (ilustrační)