- Lidé si chytré náramky kupují proto, aby spalovali kalorie a ne končili v nemocnici
- Fitbit čekají krušné chvilky. Míří k soudu, kde bude mít co vysvětlovat
Nepříjemné chvilky zažívají majitelé chytrých hodinek a náramků Fitbit, jejich přístroje totiž trpí konstrukční chybou a způsobují jim bolestivé popáleniny. Firma, která patří společnosti Google, teď čelí likvidační žalobě.
Nepřehlédněte: Podvodníci opět útočí na české mobily! Stačí jeden telefonát a máte po úsporách. Jak šmejdům nenaletět?
Půjde Fitbit z kola ven?
Donedávna velmi populární značka, která se proslavila v segmentu nositelné elektroniky, řeší už delší dobu poměrně prekérní situaci. V březnu rozjela svolávací akci chytrých hodinek Fitbit Ionic, donutilo ji k tomu více než sto případů nestandardního chování náramků, kdy navíc 78 z nich dokonce začalo hořet a způsobilo svým majitelům popálení zápěstí. Problémy pro společnost tím ale nenekončily.
Fitbit teď čelí velmi dobře vystavěné žalobě, podle které konstrukční chybou trpí jeho úplně všechny produkty. Mají údajně tendenci se přehřívat a v extrémních případech explodují.
V dokumentech je zmiňována i snaha Fitbitu celou věc hodit na zákazníky. Firma totiž dříve nešťastně uvedla, že za problémy může nedostatečná hygiena uživatelů, čímž proti sobě popudila značnou část veřejnosti.
Lawsuit alleges all Fitbit devices are prone to burning users https://t.co/9DgDRN6uCX
— Android Authority (@AndroidAuth) May 3, 2022
Spis obsahuje i mnoho fotografií dokumentujících popáleniny, které lidem způsobily různé náramky včetně modelů Sense, Versa 3, Blaze, Inspire a Inspire 2. A aby toho nebylo málo, součástí jsou i svědectví lidí, kteří byli podvedeni zákaznickou podporou výrobce.
Hodinky vás popálí raz dva
Celá žaloba je vystavěna na tom, že i když Fitbit stáhl model Ionic, neučinil tak i u svých ostatních náramků. Ty jsou podle mínění žalující strany také nebezpečné a uživatele mohou popálit úplně stejně. Poznamenává také, že zatímco společnost Fitbit nabízela vlastníkům Ionicu plné vrácení peněz, nyní hledá kličky, aby lidem nemusela nic platit. Dokládají to screenshoty komunikace zákazníků s uživatelskou podporou Fitbitu, která je mírně řečeno zvláštní.
Zdroj náhledové fotografie: Kamil S / Unsplash
A to jsem si chtěl příští měsíc Fitbit Versa 3 koupit. Tak ještě uvidím. Možná kvůli padajícímu zájmu zlevní.
😂