- Vědci ze startupu Adden Energy hlásí obrovský úspěch
- Pracují na novém typu baterie pro elektromobily
- Tu je možné zcela nabít v neuvěřitelné krátkém čase
Harvardem podporovaný startup Adden Energy oznámil, že vyvinul novou baterii do elektromobilů, kterou je možné plně dobít během několika minut a zvládne až 20 let provozu, než ji bude třeba vyměnit. Upozornil na to server Daily Star.
Nepřehlédněte: Tyto telefony Xiaomi, Redmi a POCO prodávané v Česku patří mezi vyvolené. Právě dostávají ochranu proti hackerům
Elektromobil nabijete doslova za pár minut
Vynálezci hlásí zásadní průlom. Podařilo se jim vyrobit přelomovou baterii pro elektromobily, kterou lze na plnou kapacitu dobít za méně než tři minuty. Svou životností navíc dvakrát převyšuje akumulátory, které se používají v současných elektrických vozech, například těch od Tesly.
Startup Adden Energy doufá, že se brzy objeví v prvních elektromobilech a způsobí v tomto odvětví opravdovou revoluci. Podle vědců by se pak lidé možná stále častěji vzdávali svých vozidel na benzin nebo naftu a měnili je právě za elektrické vozy.
Generální ředitel Adden Energy William Fitzhugh řekl, že cílem společnosti je vyrobit baterii, jejíž plné nabití bude trvat stejně dlouho jako natankování benzinu u pumpy, což odstraní jednu z hlavních překážek, která běžným řidičům brání v používání elektromobilů.
Fitzhugh dále uvedl: „Úplná elektrifikace vozového parku je jedním z nejvýznamnějších kroků, které můžeme učinit v boji proti změně klimatu. Široké rozšíření elektromobilů však vyžaduje baterie, které budou schopny uspokojit rozmanité potřeby spotřebitelů… Elektromobily se musí dobíjet ve srovnatelné době jako vozidla se spalovacími motory, tedy za dobu, kterou byste strávili postáváním u benzinové pumpy.“ Podobného názoru je i vědecký poradce Adden Energy Xin Li, který doplnil: „Elektromobily nemohou zůstat luxusní módou, doslova ‘jedním procentem’ vozidel na silnicích, pokud chceme dosáhnout pokroku.“
Nový typ baterie by mohl mít zásadní význam pro budoucnost elektromobilů, a to zejména v zemích jako je Velké Británii, kde se tamní vláda chystá do roku 2030 zakázat prodej nových benzinových a naftových automobilů.
Zdroj náhledové fotografie: chuttersnap / Unsplash, zdroj: Daily Star
Rychlost – první ctnost… Ovšem takový tok energie bude mít, stejně jako každý řetěz, svůj nejslabší článek. Takže domácí nabíjení ze soláru, které trochu dává smysl, odpadá. Dnešní superchargery to nedají a nabíjení z VN ještě nezačalo. Zdroj 400 V? 800 V? 1000V? Chlazený kabel ? Otázek je víc. Tesla má výfuk v elektrárně a 38% elektřiny je z uhlí…+ ztráty transformací a přenosem… fyziku a přírodu neošidíme, jen změníme problém a zvýšíme entropii.
To je naprostý nesmysl, nedovedu si představit zařízení na dobíjení výkonem 1 MW , výkon potřebný k dobití 50 kWh za 3 min. a to nepočítám ztráty.😀