- Letošní řada iPhone 14 jde v Česku do prodeje
- Opět to vypadá na trefu do černého, avšak s jedním „ale“
- iPhone 14 Plus je slovy experta jeden velký průšvih
Apple před pár dny představil letošní modelovou řadu iPhone 14, kterou reprezentují čtyři varianty: základní, větší Plus a pak vlajkové mutace 14 Pro a Pro Max.
Malé telefony netáhnou
Z prvních dostupných rešerší vyplývá, že zatímco vrcholné verze jdou doslova na dračku (cca 85 % zákazníků), klasikou v tento okamžik kupuje přibližně 10 %, tak zbylých pět připadá na iPhone 14 Plus.
A to není žádná sláva. Zdá se, že historie se opakuje. Vloni si podobně vedl kompaktní, cenově dostupnější iPhone 13 Mini. V první fázi prodejů se pohyboval na nějakých 5, 6 % z celkových tržeb, nicméně postupně se propadl až na 3 %.
Nepřehlédněte: Slavný tvůrce humanoidní robotky varuje: Stroje nám budou vládnout, člověka nahradí
(1/2)
Latest offline pre-order survey for iPhone 14 series in China
1. The total order allocation for two 14 Pros is about 85%.
2. 14 Plus has the lowest order allocation (less than 5%).— 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) September 9, 2022
To byl de facto hlavní a zároveň jediný důvod, proč Apple tento povedený kompakt odpískal. Přitom byl suverénně nejlevnější. I přesto se ale ukázalo, že prťavé smartphony nejspíš zákazníky míjí.
Velký iPhone 14 jakbysmet
Letos na to šli Cupertinští obráceně. Zbavili se přítěže a s osvědčeným trojlístkem uvedli iPhone 14 Plus, který prý představuje levnější ekvivalent vybavenějšího iPhonu 14 Pro Max.
Na první pohled je logika jasně daná: základní model vs. Pro a pluskový vs. Pro Max. Potíž je v tom, že i kdyby na tento krok zájemci kývli, cenovka, jež atakuje 30 tisíc korun, na ně působí jako rudý hadr na býka, tvrdí uznávaný analytik Ming-Čch’ Kchuo.
Zdroj náhledové fotografie: Victor Calvarho / Unsplash