- Engwe představuje nové nákladní elektrokolo LE20 s dojezdem až 350 kilometrů.
- Vybaveno je výkonným motorem a hydraulickými brzdami.
- V zahraničí vyjde na v přepočtu 42 tisíc korun včetně DPH.
Elektrokola se dnes vyrábí opravdu pro každého. Všichni si najdou svou kategorii. Někteří volí lehčí městské modely, zatímco jiní jezdí raději po kopcích a v přírodě. Elektrokolo, které zaujme zřejmě úplně všechny, právě představila značka Engwe. Její model LE20 je výjimečný tím, že byste s ním mohli jet na výlet přes půl republiky, aniž by se mu vybila baterie.
Nepřehlédněte: Malý čip zrychlí vaše elektrokolo. Snadno si ho namontujete sami, dejte si však pozor na policii
Elektrokolo pro extrémně dlouhé vyjížďky
Engwe LE20, jak se novinka jmenuje, zaujme nejen svou cenovou dostupností, ale také úctyhodnými technickými parametry. Nejvýraznějším prvkem tohoto elektrokola je maximální dojezd až 350 kilometrů, což je dosaženo díky dvojici odnímatelných baterií.
Zní to působivě, že? Pravda je ovšem taková, že uváděný dojezd odpovídá jízdě na rovné silnici a s maximálním zatížením 75 kilogramů. Zkrátka za ideálních podmínek. Údaje o průměrné rychlosti nebo úrovni asistence motoru Engwe na svém webu neuvádí. Kromě mimořádného dojezdu se kolo pyšní i rychlou dobou nabíjení. Baterie lze plně dobít během pouhých tří hodin.
Ačkoli výkon motoru není oficiálně zmíněn (spekuluje se o 1 300 W), v současné době je alespoň známo, že se jedná o středový bezkartáčový motor s vysokým kroutícím momentem 100 Nm. Co se týče další výbavy, Engwe LE20 nabízí hydraulické kotoučové brzdy, sedmistupňovou přehazovačku Shimano a přední odpruženou vidlicí.
Cena je více než sympatická
V provozu za zhoršené viditelnosti se bude hodit výkonné přední světlo i zadní LED světlo se směrovkami, které zajistí, že budete „čitelní“ pro ostatní účastníky silničního provozu. Za zmínku stojí také nosnost zadního nosiče až 200 kilogramů, bez problémů tak na výlet vezmete i dvě děti.
Cena Engwe LE20 je nastavena tak, aby bylo kolo dostupné širokému spektru uživatelů. V zahraničí vyjde na 1 500 dolarů, tedy asi 42 tisíc korun včetně DPH.
Zdroj náhledové fotografie: se svolením Engwe, zdroj: Electrek, Niuxtech
Takže v Česku je to vlastně nepoužitelný a neprodejný kolo protože se můžou prodávat pouze ebiky do výkonu 1000w 😉
Že by mi to nějak vadilo. Zrakvit se dá i na dětské tříkolce obalen chrániči a s polystyrenovým bezmozkem na hlavě. Nejslabším článkem je vždycky uživatel.
Vám nevadí, že vám to PČR může v krajním případě zabavit, dát pokutu 25 000 Kč, a zakázat řízení motorových vozidel na až 2 roky? Nevadí vám ani to, že v případě nehody jde veškerá způsobená škoda za řidičem tohoto neelektrokola?
Tady nejde o použitelné nepoužitelné . To už nás EU respektive naše zázračná eko vláda masíruje ,že s aut přesedláme na kola. A to v lepším případě . Dle mého názoru pokud je nevyházíme s oken tak budeme jezdit na oslech!
Ve vašem případě by bylo lepší, kdybyste komentoval až po úspěšném absolvování kurzu češtiny.
Engwe jsou dobrá kola. Mám přes 3 roky skládací kolo skutečný dojezd v kopcovité krajině pouze na elektřinu 50km s 76kg váhy
Máte hlavně štěstí, že vás s tím elektromopedem ještě nepřistihla PČR.
Mimochodem, jestli jsou to dobré či špatné elektromopedy, je čistě subjektivní záležitost. Za mě velmi špatné. Osobně bych volil rozhodně spíš něco jako Talaria či Sur-Ron, Engwe leda zadarmo, abych jej obratem prodal.