Google

Google lidem natvrdo vypne blokátory reklam. Stačí pár kliknutí, aby to nebyl i váš případ

  • Google zavádí nový systém rozšíření Manifest V3 v prohlížeči Chrome.
  • Tím omezí účinnost blokátorů reklam, jako je uBlock Origin.
  • Uživatelé mají možnost přejít na alternativní prohlížeče nebo používat software třetích stran.

Google plánuje v příštích měsících postupně omezit účinnost blokátorů reklam v prohlížeči Chrome, zejména prostřednictvím přechodu na nový systém rozšíření nazvaný Manifest V3. Ten nahrazuje předchozí verzi (Manifest V2) a výrazně omezuje možnosti blokování reklam. To způsobí, že populární nástroje jako uBlock Origin přestanou fungovat tak, jak jsou uživatelé zvyklí.


Nepřehlédněte: Čtvrt miliardy uživatelů prohlížeče Chrome má zavirovaný počítač. Mohou přijít o data, hesla i peníze


Končí doba adblocků?

Manifest V3 zavádí přísnější pravidla pro vývojáře rozšíření a klade důraz na větší kontrolu nad rozšířeními ze strany společnosti Google. Hlavním problémem je omezení API, které uBlock Origin a další blokátory používají k filtrování obsahu.

Podle Googlu je tato změna zaměřena na zlepšení výkonu, bezpečnosti a ochrany soukromí uživatelů. Kritici ale namítají, že nový systém de facto znemožní účinné blokování reklam, což může razantně zvýšit příjmy americké technologické společnosti z reklamních kampaní.

„Více než 93 % aktivně udržovaných rozšíření ve webovém obchodě Chrome používá Manifest V3,“ brání své kroky Google ve vyjádření pro server The Verge.

Jak to vyřešit?

Přestože blokátory reklam v Chrome výrazně utrpí, uživatelé mají stále možnost přejít na jiné prohlížeče, které si zachovávají podporu jako pro Manifest V3, tak V2. Alternativy jako Firefox, Microsoft Edge či Brave stále umožňují fungování blokátorů reklam ve stávající podobě.

Pro ty, kteří nechtějí měnit prohlížeč, existuje možnost instalace softwaru třetích stran, jako je AdGuard, který umožňuje blokování reklam přímo na úrovni operačního systému, tedy nezávisle na prohlížeči.

Nový krok Googlu vyvolal nahněvané reakce, protože zasahuje do kontroly nad obsahem, který lidé vidí při procházení internetu, a zároveň zvýhodňuje Google v oblasti reklamy.

Zdroj náhledové fotografie: Firmbee.com, zdroj: The Verge, Chrome Blog

Total
0
Shares
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..