Vlak, Maglev

Číňané otestovali speciální vlak, rychlostí se blíží letadlu. Uspěli tam, kde Elon Musk selhal

  • Čína otestovala magnetický vlak Maglev.
  • V tunelu bez vzduchu může jezdit až 1000 km/h.

Čína otestovala vlak s technologií magnetické levitace, který jednou vyvine rychlost až 1000 kilometrů v hodině, čímž se stane nejrychlejším dopravním prostředkem pro pozemní přepravu na světě. Jediným problém je, že v Číně pro tyto vlaky zatím nejsou tratě, kde by mohly vysokých rychlostí využít.


Nepřehlédněte: Konec drahé elektřiny? Průhledné solární panely tenčí než vlas lze vytisknout na jakýkoli povrch


Maglev je mezistupeň mezi vlakem a letadlem

Asijská velmoc provedla další úspěšný test svého ultrarychlého vlaku Maglev, u kterého počítá s tím, že bude jezdit rychlostí až 1000 kilometrů za hodinu. Ačkoli této závratné rychlosti supermoderní souprava stále nedosáhla, čínští vědci ujišťují, že vývoj jde podle plánu.

Jak informuje zpravodajský server Xinhua, zatím poslední test vlaku Maglev se uskutečnil v provincii Šan-si. Jednalo se o zkoušku v nízkovakuové trubici. Během testu byla vlaková souprava provozována ve dvoukilometrovém potrubí s nízkým vakuem.

Inženýři společností China Aerospace Science a Industry Corporation Limited testovali řízenou navigaci, odpružení, bezpečné zastavení a efektivní zvládání zatáček. Demonstrace ukázala, že všechny systémy fungovaly podle očekávání.

Čínský systém Maglev využívá technologie supravodivé magnetické levitace. Nejprve se souprava zvedne ze země, čímž se eliminuje třecí odpor a pak využívá vnitřní potrubí podobné vakuu, které snižuje odpor vzduchu.

Při rychlosti tisíc kilometrů v hodině by cesta vlakem z Pekingu do Šanghaje trvala jen něco málo přes hodinu. Pro srovnání, v současnosti tuto cestu letadla urazí za tři hodiny a vysokorychlostní vlaky za 5,5 hodiny. 

Co se týče výbavy a komfortu pro cestující, počítá se s palubním internetem, bezdrátovými nabíječkami telefonů a nadstandardním servisem občerstvení a zábavy.

Velký sen Elona Muska po deseti letech skončil

V projektech souvisejících s cestováním budoucnosti se angažoval také americký miliardář Elon Musk, který svůj vysokorychlostní transportní systém nazval Hyperloop. Musk má bezpochyby podivuhodnou schopnost měnit své sny ve skutečnost. Přiměl svět začít používat auta na elektřinu a vesmírné rakety vracet se tam, odkud je lidé odpálili.

Ale revolučně změnit způsob přepravy lidí, aby se mohli po zemi či pod zemí pohybovat rychlostí letadel, se mu nepodařilo ani po deseti letech a stovkách milionů utracených dolarů. Mytický projekt Hyperloop proto krátce před loňskými Vánoci skončil.

Zdroj náhledové fotografie: qq469717806 / Pixabay, zdroj: IFLScience, The Verge

Total
0
Shares