- Ring Wing je zatím ve fázi konceptu.
- Vypadá jako žádné jiné letadlo na světě.
Neuvěřitelné letadlo s jediným obrovským kruhovým křídlem fascinuje technologické nadšence už léta. Futuristický Lockheed Ring Wing je navržen tak, aby spotřebovával méně paliva a mohl přistávat na menších letištích a kratších přistávacích drahách.
Nepřehlédněte: Osud Mléčné dráhy není definitivně zpečetěn. Možná vyvázneme a s galaxií Andromeda se nesrazíme
Ring Wing má křídlo jako prsten
Zapomeňte na slavnou ukrajinskou Mriju nebo ikonický Boeing 777, v hlavách konstruktérů americké společnosti Lockheed Martin se zrodil pozoruhodný nápad na stavbu stroje, který by mohl změnit paradigma v letectví. A to díky jedinečnému konstrukčnímu prvku – křídlu ve tvaru prstence.
Ring Wing, jak se stroj jmenuje, místo dvou tradičních křídel – po jednom na každé straně – spoléhá na jedno jediné křídlo, které je kruhové, má obvod 7,4 metru a je nakloněno o 27 stupňů dozadu.
Díky tomu, že křídla nemají konce, protože tvoří úplný kruh, mohou generovat větší vztlak a letadlo je méně ovlivňováno bočním větrem. A protože Ring Wing nevyužívá dvě standardní křídla, je také o něco štíhlejší, což znamená, že může využívat menší vzletové a přistávací dráhy.
Vzlétne někdy?
Navzdory všem těmto obrovským výhodám se letadlo nikdy k obloze nevzneslo. Bohužel, průkopnická konstrukce s sebou přináší i některé vedlejší nevýhody, mezi něž patří především zvýšený odpor vzduchu, který v podstatě anuluje úspory paliva získané zvýšeným vztlakem. Společnost Lockheed projekt Ring Wing zatím nezrušila, ale pravděpodobně není vysoko na seznamu jejích priorit.
Zdroj náhledové fotografie: se souhlasem Lockheed, zdroj: SCB, TheTravelBible
Jak říkal Ota Pavel – takové “pumprdentlich” letadlo…
V článku jsou samá pozitiva.
Tak jedno negativum – nevejde se do žádného hangáru….
A druhé negativum – při nehodě se bude dlouho kutálet…
Nějak mi není jasné, jak mění směr, výšku. A kde se tam bere vztlak. Rad si nechám vysvětlit
Ale hownajs. Autor evidentně o letectví ví úplný… Nic.
Příště před zveřejněním nesmyslů zadat do googlu např heslo “kruhové křídlo”. Svého času to byla dost populární větev výzkumu aerodynamiky.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/SNECMA_C.450_Col%C3%A9opt%C3%A8re
P.S. a doporučuju zapracovat i na znalostech z geometrie, zejména na rozdílu mezi obvodem, poloměrem, a průměrem.
P.P.S. a nejedná se o štíhlost. Ta je tady dokonce viditelně menší než u konzervativní konstrukce. Rozdíl je v ROZPĚTÍ.
Kristovanoho, proč já sem ještě lezu? Pokaždý se akorát vytočím nad ignorantstvím zdejších patláků.
To je myšleno na autora?