- YouTube se nelíbí blokátory reklam
- Adblocky v prohlížeči už jsou bohužel k ničemu
- Nově si služba vyšlápla i na VPN klienty
Zatímco nemilosrdný boj proti blokátorům reklam (takzvaným adblockům) zdárně pokračuje, YouTube nyní zasahuje také proti VPN klientům, kteří poskytují internetové připojení přes virtuální privátní síť. Konkrétně si známá videoslužba došlápla na lidi, kteří používají VPN k předstírání své polohy, aby získali levněji předplatné Premium.
Nepřehlédněte: Tohle jsou nejrizikovější hesla. Pokud některé používáte, změňte si ho
YouTube je ve svaté válce
Bystří uživatelé videoplatformy YouTube si všimli, že cena služby Premium se v různých zemích liší. Proto použili trik s VPN, aby oklamali systémy YouTube a Premium získali za co nejnižší cenu. Ale jak píše server GSMArena, každá legrace jednou skončí.
Zástupce společnosti Googlee v rozhovoru pro server TechCrunch uvedl, že systémy YouTube nyní dokážou odhalit, když předplatitel lže o zemi registrace. Pokud k tomu dojde, YouTube dotyčného uživatele vyzve, aby aktualizoval své fakturační údaje.
„Máme k dispozici výkonné systémy. V případech, kdy se registrace neshoduje s místem, odkud uživatelé přistupují ke službě YouTube, je požádáme, aby aktualizovali své fakturační údaje na zemi aktuálního bydliště,“ uvedl mluvčí.
Firma si finančně polepšila
Připomeňme, že na českém trhu můžete získat službu YouTube Premium za 179 Kč měsíčně. V rámci této ceny získáte jak možnost sledovat videa bez reklam, tak možnost poslouchat videa na telefonu na pozadí. Součástí předplatného je také komplexní hudební streamovací platforma YouTube Music.
Nutno dodat, že Googlu se tvrdý přístup začíná finančně vyplácet. Vzhledem k tomu, že příjmy z reklam na YouTube pomohly mateřské společnosti Googlu Alphabet v prvním čtvrtletí letošního vygenerovat 8,09 miliardy dolarů, lze pochopit, proč služba k blokátorům a nyní i k VPN zaujímá tak nesmiřitelný postoj.
Příjmy z reklamy na YouTube od ledna do března letošního roku nejenže meziročně vzrostly o 21 %, ale v prvních třech měsících letošního roku se na celkových příjmech společnosti Alphabet podílely zhruba 10 %.
Zdroj náhledové fotografie: NordWood Themes / Unsplash, zdroj: GSMArena