- Američtí teenageři se mohou z iPhonů zbláznit
- Dokazuje to nový průzkum společnosti Piper Jaffray
Drtivá většina mladých lidí ve Spojených státech vlastní nebo chce vlastnit chytrý telefon od Applu. Vyplývá to z výsledků nového průzkumu, který na vzorku 6 020 mladých obyvatel Spojených států provedla investiční banka Piper Sandler.
Nepřehlédněte: Na nebi se dočasně objeví nová hvězda. Vidět ji budeme moci i pouhým okem
Nic než iPhone
Ve Spojených státech je mezi mladými uživateli smartphonů enormní zájem o iPhony – v současnosti je vlastní 85 procent amerických teenagerů. Tato informace může být poměrně vážným budíčkem pro androidí konkurenci, která má zjevně u amerických teenagerů jen velice nízkou oblíbenost. Přitom nelze říci, že na mladé zákazníky Apple přímo cílí. Žádné speciální funkce určené pro teenagery z výroby iPhony nemají.
Průzkumu investičního fondu Piper Jaffray, který se zabývá i analýzou trhu, se zúčastnily tisíce respondentů ze 40 států unie s průměrným věkem 16,1 roku.
Popularita výrobků od Applu mezi mladými Američany se týká i chytrých hodinek Apple Watch. Podle výzkumu 36 procent oslovených teenagerů vlastní smartwatch s nakousnutým jablkem ve znaku. V tomto případě je však důležité zmínit, že jde o pokles oproti 42 % z jara a podzimu loňského roku. Pokles jde pravděpodobně na vrub jen malým inovacím, které přinesla loňská řada Watch Series 9 a prémiový model Ultra 2.
Mobily s Androidem nechtějí
Na otázku, které hudební služby mladí uživatelé používali v posledních šesti měsících, odpovědělo přibližně 35 % respondentů, že Apple Music, což odpovídá posledním dvěma průzkumům. Spotify nadále vládne s 65 %, ačkoli na podzim uplynulého roku ji preferovalo 70 % lidí.
V rámci streamovacích služeb je nejvíce ceněnou značkou u amerických teenagerů YouTube a Netflix, obě s přibližně 27 procenty. Službu Apple TV+ si naopak každý den pustí asi jen procento dotázaných, což pro Apple není dobré vysvědčení.
Zdroj náhledové fotografie: Freepik / Freepik, zdroj: AppleInsider, PiperSandler