- Dojezd přes 1 300 km už nebude sci-fi
- Porsche pracuje na nové rekordní baterii
Jedním z problémů, kterému čelí široké rozšíření elektrovozů, je omezený dojezd, který tradičně brání jejich používání pro cestování na dlouhé vzdálenosti. S příchodem nového typu akumulátoru se však situace může rychle změnit.
Nepřehlédněte: Po milionech let se k Zemi vrací obr. Největší kometa, jakou kdy lidstvo objevilo, bere dech
Konečně elektromobily s pořádným dojezdem?
Porsche je známo jako výrobce elegantních a výkonných sportovních vozů, ale jeho nejnovější projekt přinese revoluci i do světa elektromobilů. Vývojáři německé automobilky totiž oznámili, že pracují na vozu, který dokáže ujet až 1300 kilometrů, aniž by mezitím musel navštívit nabíjecí stanici.
Německá společnost v posledních letech výrazně zvýšila investice do polovodičových technologií a výsledkem je baterie s o 50 % vyšší hustotou, což znamená, že zabere stejně místa, jako současné akumulátory, ale vozidla díky ní ujedou podstatně delší vzdálenost. Dalším benefitem je podstatné zkrácení nabíjecího času.
Společnost Porsche se dlouhodobě snaží o úspěšný vstup na trh s elektromobily a očekává, že do roku 2030 by elektrické vozy měly tvořit až 80 % jejích prodejů. Toto ambiciózní prohlášení přichází v době, kdy přední výrobci elektromobilů, jako Tesla a Ford, snížením cen učinili elektromobily dostupnějšími.
Nejen Porsche, ale i Amprius a CATL
A stejně jako Porsche se i mnohé z těchto společností snaží zlepšit dojezd svých vozidel a jednou z cest, jak toho dosáhnout, je vývoj nových baterií s vyšší hustotou. Například experimentální baterie Gemini 001 společnosti Our Next Energy (ONE) dal autu Tesla Model S dojezd 1210 kilometrů v mrazivém michiganském počasí. V laboratoři na dynamometru to bylo dokonce 1419 kilometrů.
O podobný průlom v oblasti baterií pro elektromobily se kromě Porsche snaží i další společnosti. Vzpomeňme americký Amprius nebo čínský CATL. V případě druhé jmenované firmy je důležité zmínit, že její nový typ baterie zvyšuje dojezd elektromobilů až dvojnásobně. Vůz, který dnes ujede maximálně 600 kilometrů na jednou nabití, tak bezpečně překoná hranici 1000 ujetých kilometrů.
Zdroj náhledové fotografie: user6702303 / Freepik, zdroj: The Cooldown, independent
Zas další hyt roku ,není vůbec vyzkoušene v praxi nebyla testovaná ani ve všech možných podmínkách jak počasí a další. Bylo tady spousta vynálezu který po testech zkrachovala protože testy ukázaly pravý opak
Jen dalsi sen bateriovych fanatiku, takovych uz bylo a jeste bude. Nez se prijde na to ze benzin je stale nejlepsi zdroj energie na jeden kg hmotnosti.
Myslím, že to je totálny blud ako všetky články o superbateriach…mám Tucson 5 rokov,spotreba 6 litrov,diaľnica 6.5….benzin,atmosféra…kto je viac? Mam za sebou 2 garančné po 200 euro,inak platím len benzín a poistku…papá
Pořád málo. To nikam bez nabíjení nedojedu. Chce to alespoň pět tisíc na jedno nabití. Nebo dojezd na nabití jen 400, ale do pěti minut mít zaplaceno a mít dalších 400. Při čtvrtinové váze baterií.
Tohle můžete vyprávět dětem před spaním.
Tak to už 146. nová revoluční baterie. Jenže od laboratorního prototypu k funkčnímu komerčnímu řešení je dlouhá cesta, a zatím nikdo nedorazil do cíle. Mimochodem, co srovnání ekologických dopadů s tradičními pohony?
Jen aby. Viděl jsem jak w golf plně nabitý po asi 15 km v zimním období, protočil kola na ledovce a baterie i systém zkolaboval. Baterie hlásili vybití.
Nechápu k čemu někdo potřebuje dálniční dojezd vyšší než 400 km.
Vždyť stejně každé 4 hodiny jízdy zastavujeme na WC, kafe a protáhnout se a než tohle kolečko uděláme, tak máme nabito na dalších 400 km.
Nemáme nabito. WC plus zakoupení kávičky zvládám za 5 minut. Netvrdte, že za 5 minut nabíjete na 400km.