- Jsou rekordy, které se budou překonávat jen těžko
- A tento mezi ně rozhodně patří
Izraelský startup Electreon oznámil, že se mu podařilo překonat světový rekord v ujetí nejdelší vzdálenosti elektromobilem bez zastavení. Cesta dlouhá 1 942 kilometrů trvala více než 100 hodin a zúčastnilo se jí 55 řidičů.
Nepřehlédněte: Podivná hudba na odvrácené straně Měsíce? NASA po 50 letech zveřejnila, co slyšela posádka Apolla 10
Elektromobil se dobíjel za jízdy
Electreon, společnost založená v roce 2013, vyvíjí systém pro nabíjení elektromobilů za plného provozu, který využívá měděné cívky položené pod asfaltem k přenosu energie z elektrické sítě na silnici a k řízení komunikace s přijíždějícími vozidly.
„Přijímače jsou instalovány na podlaze vozidel a přenášejí energii přímo do motoru a baterie za jízdy, čímž odpadají obavy z omezeného dojezdu a krátké životnosti baterií,“ píše Times of Israel.
Startup v poslední době na evropském kontinentu navázal několik partnerství za účelem pilotního testování – své technologie inteligentních silnic zkouší ve Švédsku, Německu, Francii a Belgii.
V prosinci společnost Electreon pak oznámila, že její technologie bude nasazena ve vůbec prvním veřejném projektu bezdrátových silnic v Německu, v němž se počítá s tím, že bude napájet veřejnou linku elektrobusu.
We're getting ready for our longest drive- 100 hours on our wireless technology road!
We're ready to demonstrate the ultimate potential of wireless EV charging. Tune in as we drive 100 hours without stopping for dedicated charge time.
Watch history here: https://t.co/heNqIKzjF1 pic.twitter.com/E4XE49NJ5W
— Electreon (@Electreon) May 19, 2023
Studenti strčili Muskovu Teslu do kapsy
Rekordním dojezdem se kromě izraelského Electreonu nedávno pochlubili i studenti univerzity v Austrálii, kteří sestrojili auto, které na jedno nabití ujelo 1 000 kilometrů.
Kromě rekordu v ujetí nejdelší vzdálenosti na jedno nabití je Sunswift 7 – jak se vůz jmenuje – také držitelem rekordu v rychlosti nejrychlejšího automobilu poháněného solárním systémem, protože dosáhl maximální rychlosti vyšší než 100 km/h.
Netradiční elektromobil je vybaven fotovoltaickými články, které přeměňují sluneční záření na elektřinu. Auto má v sobě také zabudovaný malý akumulátor, který uchovává přebytečnou energii pro použití v době, kdy Slunce nesvítí.
Zdroj náhledové fotografie: se souhlasem Electreon, zdroj: TimesOfIsrael
To je ale blbost. Doporučuji klasický motor běžící nezávisle na řidiči. Pohání 150kw generátor. V každém kole je motor 30 kW. Auto má tedy výkon 120 kW. Motor má dvojí spalování, a je tedy téměř bezemisní.
A jak se ti ridici za jizdy stridali. Auto udajne nezastavilo. Za by to byl autobus s 55 ridici na palube?. Navic, proc se na relativne kratkem useku muselo vystridat 55 ridicu? Stacili 3. Pan pisalek opet asi neco nepochopil