Electreon, elektromobil

Světový rekord: S elektromobilem ujeli 1942 kilometrů bez zastavení. Během jízdy se vystřídalo 55 řidičů

  • Jsou rekordy, které se budou překonávat jen těžko
  • A tento mezi ně rozhodně patří

Izraelský startup Electreon oznámil, že se mu podařilo překonat světový rekord v ujetí nejdelší vzdálenosti elektromobilem bez zastavení. Cesta dlouhá 1 942 kilometrů trvala více než 100 hodin a zúčastnilo se jí 55 řidičů.


Nepřehlédněte: Podivná hudba na odvrácené straně Měsíce? NASA po 50 letech zveřejnila, co slyšela posádka Apolla 10


Elektromobil se dobíjel za jízdy

Electreon, společnost založená v roce 2013, vyvíjí systém pro nabíjení elektromobilů za plného provozu, který využívá měděné cívky položené pod asfaltem k přenosu energie z elektrické sítě na silnici a k řízení komunikace s přijíždějícími vozidly.

„Přijímače jsou instalovány na podlaze vozidel a přenášejí energii přímo do motoru a baterie za jízdy, čímž odpadají obavy z omezeného dojezdu a krátké životnosti baterií,“ píše Times of Israel.

Startup v poslední době na evropském kontinentu navázal několik partnerství za účelem pilotního testování  – své technologie inteligentních silnic zkouší ve Švédsku, Německu, Francii a Belgii.

V prosinci společnost Electreon pak oznámila, že její technologie bude nasazena ve vůbec prvním veřejném projektu bezdrátových silnic v Německu, v němž se počítá s tím, že bude napájet veřejnou linku elektrobusu.

Studenti strčili Muskovu Teslu do kapsy

Rekordním dojezdem se kromě izraelského Electreonu nedávno pochlubili i studenti univerzity v Austrálii, kteří sestrojili auto, které na jedno nabití ujelo 1 000 kilometrů.

Kromě rekordu v ujetí nejdelší vzdálenosti na jedno nabití je Sunswift 7 – jak se vůz jmenuje – také držitelem rekordu v rychlosti nejrychlejšího automobilu poháněného solárním systémem, protože dosáhl maximální rychlosti vyšší než 100 km/h.

Netradiční elektromobil je vybaven fotovoltaickými články, které přeměňují sluneční záření na elektřinu. Auto má v sobě také zabudovaný malý akumulátor, který uchovává přebytečnou energii pro použití v době, kdy Slunce nesvítí.

Zdroj náhledové fotografie: se souhlasem Electreon, zdroj: TimesOfIsrael

Total
0
Shares
2 komentářů
  1. To je ale blbost. Doporučuji klasický motor běžící nezávisle na řidiči. Pohání 150kw generátor. V každém kole je motor 30 kW. Auto má tedy výkon 120 kW. Motor má dvojí spalování, a je tedy téměř bezemisní.

  2. A jak se ti ridici za jizdy stridali. Auto udajne nezastavilo. Za by to byl autobus s 55 ridici na palube?. Navic, proc se na relativne kratkem useku muselo vystridat 55 ridicu? Stacili 3. Pan pisalek opet asi neco nepochopil

Comments are closed.