- Netflix má nové předplatné s reklamou
- Snaží se nalákat zpět ztracené zákazníky
- Data ukazují, že zatím neuspěl
Nejpopulárnější streamovací platformě Netflix začíná v poslední době téct do bod. Zvyšuje se počet odhlášených předplatitelů a společnost hledá cestičky, jak uživatele nalákat zpět. Koncem loňského roku proto přišla s novým levnějším tarifem, který ovšem obsahuje reklamy a zatím s ním vůbec neuspěla.
Nepřehlédněte: Netflix už není streamovací jednička. Uživatele naštval zátahem na sdílení účtů i tarifem s reklamou
O tarif Netflixu s reklamou není zájem
Nové předplatné s inzercí je prozatím dostupné jen v několika zemích. Konkrétně v Austrálii, Brazílii, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Jižní Koreji, Španělsku, USA a Velké Británii. Podle analýzy, kterou provedla nezávislá společnost Antenna, se tarif Netflix Basic with Ads podílí na počtu předplatitelů v USA zatím asi jen z devíti procent.
Vedení Netflixu je navzdory výsledku, který je hodně za očekáváním, spokojeno, píše server techRadar. Podle prezidenta Netflixu Jeremi Gormana se nyní společnost snaží co nejrychleji vyřešit problém s licencemi.
Je známo, že na rozdíl od zaběhnutých tarifů má nové předplatné s reklamou omezenější přístup k filmům a seriálům. A právě to firma zřejmě považuje za hlavní důvod, proč se u uživatelů zatím nechytá.
Jinými slovy, množství obsahu dostupného ke sledování prostřednictvím služby Netflix Basic with Ads se bude zvyšovat. V současné době je v nejlevnějším stupni předplatného k dispozici asi jen 85 % veškerého obsahu, který lze na Netflixu streamovat.
Za méně peněz podstatně méně muziky
Služba Netflix Basic with Ads, která byla spuštěna v listopadu loňského roku, žádá diváky, aby výměnou za levnější měsíční poplatek tolerovali až pět minut reklam za hodinu a omezení kvality videa na 720p. Předplatitelé s novým plánem také nemohou stahovat obsah pro sledování offline.
Jaký tarif s reklamou skutečně je, zjistíme už možná brzy. Vzhledem k tomu, že jsou zástupci streamovací společnosti spokojeni s jeho adopcí na domácím americkém trhu, je jen otázkou času, kdy se předplatné objeví i v České republice. V Německu tarif vychází na 4,99 eur, tedy asi 120 korun.
Zdroj náhledové fotografie: freestocks / Unsplash, zdroj: techRadar
Za cenu nejlevnějšího Netflixu s reklamama a mizernou kvalitou (720p v roce 2023 lol) se pořídí subscription u kterýhokoliv konkurenta bez omezení as ve full HD 1080p+. Dokud si to neuvědomí, tak nemají šanci do budoucna. Doteď fungovali jenom díky tomu že byli jeden z průkopníků a spousta lidí tam je ze setrvačnosti/pohodlnosti.
To sebevědomí odpovědného nanagera bych chtěl mít! Zvede nesmyslný tarif, po kterém žádný ze zákázníků netoužil a hned po uvední ho zákazníci doslova vypískají a on místo, aby se zamyslel kde udělal chybu plká o tom, že časem to lidi budou chtít 😀
Přitom na trh vztupuje nová a nová konkurence to asi manager neřeší 😀
Zřejmě slušnej oddíl celej jejich marketing určitě složený dle dnešních trendů s úžo pětky gender/menšino kvót…