Fotovoltaika

Konec drahé elektřiny? Tento revoluční vynález z USA nás možná přiblíží světu bez vysokých účtů

  • Speciální solární panely mohou představovat budoucnost
  • Fungují podobně jako obyčejná květina, hlásí američtí vědci

Ceny energií se v posledních měsících doslova utrhly ze řetězu. Není proto divu, že alternativní formy výroby energie jsou dnes pro mnohé lidi stále atraktivnější, zvláště když jsou výkonnější než kdykoli předtím. Díky novému průlomu týmu vědců z Michiganské univerzity v USA jsme nyní možná o krok blíže světu bez vysokých účtů. Experti hlásí, že vytvořili dvě zařízení, která dokážou získávat energii mnohem efektivněji než stávající solární panely.


Nepřehlédněte: Porsche začíná používat vzduch a vodu jako náhradu za benzin. Palivo budoucnosti už tankuje do supersportu 911 Carrera


Dokonalý vynález: Solární panely fungují jako květina

Jedno zařízení podobné solárnímu panelu napodobuje fotosyntézu rostlin a přeměňuje vodu a světlo na vodík a kyslík. To umožňuje panelu shromažďovat mnohem více světla a pracovat efektivněji při vysokých teplotách.

Zetian Mi, profesor, který studii vede, říká: „Nakonec věříme, že zařízení pro umělou fotosyntézu budou mnohem účinnější než přirozená fotosyntéza, což (lidem) poskytne cestu k uhlíkové neutralitě.“

Další revoluční zařízení, na kterém američtí vědci pracují, je navrženo tak, aby fungovalo jako umělý list, který může ukládat a shromažďovat energii ze slunečního světla. Dělá to tak, že sbírá vodu ze vzduchu a využívá ji k výrobě plynného vodíku, píše Daily Star.

Přiznáváme, že obojí zní dnes tak trochu jako sci-fi a jako nepravděpodobná náhrada běžných solárních panelů, které vídáme na střechách budov všude kolem nás, ale pamatujete na dobu, kdy fotovoltaické články začínaly?

Fotovoltaika
Zdroj: blickpixel / Pixabay

Porsche začíná používat vzduch a vodu jako náhradu za benzin

Závod o vytváření nových zdrojů energie se v posledních měsících rozhořel naplno. Společnost Porsche nedávno oznámila, že poprvé naplnila sportovní vůz 911 syntetickým palivem vyrobeným ze vzduchu a vody. Slavná automobilka použila takzvané eFuel (e-palivo), které funguje stejně jako normální benzin a vyrábí se ve větrné elektrárně.

Vědci také představili větrnou turbínu s kostrbatým označením Wind-Harvesting Unit, která se netočí a generuje zhruba 1,5× více energie než cenově srovnatelná instalace solárních panelů.

Zdroj: PublicDomainPictures / Pixabay, zdroj: Daily Star

Total
0
Shares
6 komentářů
  1. Zatím chodíme do lesa krást dříví topime uhlim a máme nařízeno šetřit..

  2. Příroda s vodíkem samotnym vůbec nepracuje, fotosynteza přeměňuje CO2 a vodu na uhlovodíky a kyslík

  3. Zas článek JPP (jedna paní povídala)
    Podobně je to s baterkama. co měsíc je nový typ, převratný typ, dramatický typ atd, jeden takovej typ u nás vynalezl vynález, i fabriku postavili hejlové, a baterii ještě nikdo neviděl…
    No a jak jde čas, všude bouchaj špunty cotoho už vynalezli, a Tesla už na ty starý dobrý lithiovky po dvanácti letech najede skoro 700km…

  4. Fotosyntéza nepřeměňuje vodu a světlo na vodík a kyslík – nesmysl už v první větě. to musel psát někdo, kdo nemá ani přírodopisné znalosti žáka 8. třídy ZŠ (tedy za socialismu, nevím jak je to dnes). Poznámka o syntetických palivech v závěru je cesta, jak využít stávající systém dopravy a infrastruktury, zatím však stále ve fázi výzkumu – přírodní zákony se nedají změnit hlasováním v EP, jak si mnozí politici myslí.

  5. Nikde jsem se u tohoto zazraku nedocetl o energeticke bilanci. To ze predezaeny okopanstky klumpr od kolaboranta Porpche jezdi na synteticke palivo je jedna vec, ale vyrabet jej z vody, to uz ma lepsi bilanci nabiti baterii z FVE.
    Zatim nic lepsiho nez muj I-Pace neni. I Audilinu E-schrot na sprint predjedu o dobrych 50 metru….

Comments are closed.