Elektrokolo

Tenhle vynález dokáže za zlomek ceny proměnit každé jízdní kolo v elektrokolo

  • Elektrická kola nejsou zrovna levnou záležitostí
  • Proč ale kupovat nové, když je tady Swytch Bike

Londýnský startup Swytch Bike nabízí sady, které uživatelům umožňují přestavět téměř jakékoli jízdní kolo na elektrokolo, uvádí server Interesting Engineering.


Nepřehlédněte: Studenti strčili Muskovu Teslu do kapsy. Vyrobili elektromobil, který na jedno nabití ujede 1000 kilometrů


Elektrokola jsou fantastickým vynálezem. Pro koho jsou nejvhodnější? Ve zkratce pro všechny, kteří rádi jezdí na kole, ale nechtějí při tom úplně vypustit duši. Investice do elektrokola však není zanedbatelná. Počítejte, že z peněženky vytáhnete minimálně 30 tisíc korun.

Z obyčejného kola se stane elektrokolo

Alternativu k elektrokolům mohou představovat snadno instalovatelné sady společnosti Swytch Bike, které – jak firma hlásá – nabízejí způsob, jak se připojit k rozmachu elektrokol s minimálními problémy, náklady nebo uhlíkovou stopou.  

Sady Swytch Bike debutovaly letos na podzim a okamžitě se vyprodaly. Cena začíná na 500 dolarech za verzi s baterií o kapacitě 98 watthodin (11 300 korun) a končí na 800 dolarech za 180Wh baterii (18 000 korun).

Kdo si zvládne vyměnit duši, má vyhráno

„Je to opravdu snadné a ušetří vám to spoustu peněz,“ uvádí v říjnovém rozhovoru pro agenturu Bloomberg spoluzakladatel společnosti Swytch Oliver Montague. 

Startup slibuje, že každý, kdo dokáže vyměnit pneumatiku na kole, je kvalifikovaný pro používání sady Swytch. „U plně elektrických kol platí, že pokud je baterie vybitá, nikdy se na té věci nesvezete,“ říká Montague. „U kola se sadou Swytch, pokud baterii vyjmete, je to stále kolo. Váží stejně, jezdí stejně, ovládá se stejně.“

Montague dodává, že kromě praktičnosti jeho stavebnic je ve vytváření vlastního elektrokola také radost. „Je to docela zábavný projekt,“ zakončuje s úsměvem.

Zdroj náhledové fotografie: KBO Bike / Unsplash, zdroj: Interesting Engineering

Total
0
Shares
19 komentářů
  1. 90 nebo 180wh, směšná kapacita, za 18 tis parádní nesmysl.

  2. A je to “masově”vyzkoušeno ? Funguje to zázračné zařízení vůbec uspokojivě – nebo jde jen o zbytečně vyhozené peníze ? Uváděné ceny totiž nejsou úplně “za hubičku” …

    1. Proto se to nazývá kolo. Protože se tam šlape. Kdyby se tam nemělo šlapat, tak je to eletroskůtr. Vy fekjovej chytrolíne.

  3. Hlavně že se musí šlapat.Tak jaké elektrokolo.Fake jako prase.

    1. a na elektrokole jako nešlapeš? odkud si spadnul ty joudo?

  4. Nerozumím článku.Za Šest tisíc jsem před dvěma lety koupil sadu na přestavbu,za stejnou částku baterii,montáž trvala asi tři hodiny.Od té doby mám slušné ekolo.Pravda pouze 250w,ale za příplatek kolem tisícovky lze i 500w.

  5. Docela malá kapacita baterky a motor v předním kole tak je již snad nikdo nevyrábí. Zajímalo by mě po jaké době praskne rám v hlavové trubce,jelikož bežný rám není připravený na tah motoru.

  6. Tedy to je ale silně ubohý výkon za tu cenu. Já mám Bafang 750W, baterie 48V/17,5Ah za cenu necelých 18 tisíc.

  7. …. a kam se poděla uhlíková stopa z elektrárny?

    1. No odfoukl jí vítr, přece. A tím zmizela a problém se vyřešil a zelené dílo se posunulo ku předu.

  8. Každý, kdo umí vyměnit duši zvládne zapletení motoru do předního kola. A ta baterčička stačí tak na dojetí pro rohlíky. Zlatý číňani.

  9. 98Wh při běžně používaných 36V je 2,7Ah. Netřeba dalšího komentáře 🙂

  10. Vynalez? Ne jen poskladane veci co uz nekdo vynalezl.

Comments are closed.