- Google ve svaté válce proti Applu?
- Lidem chce namluvit, že textovky na iPhonech jsou za trest
Konkurenční boj mezi společnostmi Google a Apple rozvířila nová nejapná narážka. Tentokrát se Google nevybíravě navezl do SMS na iPhonech. A jak se dalo čekat, internet je ve varu.
Nepřehlédněte: Šéf Facebooku Zuckerberg se nevybíravě navezl do Applu. iMessage nic neumí, WhatsApp je mnohem lepší, míní
Jsou SMS na iPhonech zastaralé?
Čtvrtek 3. prosince 1992 se vepsal do mobilní historie. Tehdy byla totiž odeslána vůbec první textovka na světě. Její odesílatel popřál příjemci veselé Vánoce. Jsou to ale právě SMS (short message service neboli služba krátkých zpráv mezi uživateli sítě GSM), proč se Google znovu opřel do svého hlavního technologického konkurenta.
Společnost, která stojí za vznikem systému Android, na svém blogu uveřejnila článek, ve kterém tvrdí, že se Apple technologicky zasekl v 90. letech minulého století. V novém příspěvku nevybíravým způsobem komentuje odpor Applu k používání nástupce SMS – služby RCS.
RCS je zkratka pro Rich Communication Services. Jedná se o službu zasílání zpráv založenou na protokolu IP, která je uživatelům mobilních telefonů poskytována prostřednictvím sítí jejich operátorů. Používá se pro komunikaci mezi osobami i mezi aplikacemi a často je popisována jako SMS na steroidech. Google upozorňuje, že v posledních letech RCS přijali za standard všichni velcí mobilní operátoři a výrobci zařízení, tedy až na jednoho – Apple.
Google chce iMessage na Androidu
Nutno přiznat, že Applu o nějaké SMS vlastně ani nikdy nešlo. Výrobce iPhonů tlačí do popředí zájmu uživatelů vlastní platformu iMessage, která je všem konkurentům dlouhodobě trnem v oku. V lednu víceprezident Googlu Hiroshi Lockheimer sdílel na Twitteru příspěvek, kde praktiky nastolené Applem v rámci kompatibility iMessage přirovnává k šikanování. V konverzacích totiž majitelé iOS zařízení využívají modré komunikační bubliny, zatímco na Android uživatelé zbývají „méně cool“ zelené bubliny.
Apple’s iMessage lock-in is a documented strategy. Using peer pressure and bullying as a way to sell products is disingenuous for a company that has humanity and equity as a core part of its marketing. The standards exist today to fix this. https://t.co/MiQqMUOrgn
— Hiroshi Lockheimer (@lockheimer) January 8, 2022
Na první pohled je tak mezi komunikujícími jasné, kdo jakou platformu používá. Googlu to vadí a označuje to za skrytou šikanu uživatelů. Netřeba si však myslet, že podobná prohlášení činí z bohulibých záměrů. Ve skutečnosti mu jde o to donutit Apple, aby iMessage (představte si je jako stokrát lepší WhatsApp) zprovoznil i na Androidu. Kdyby k tomu došlo, padla by poslední bariéra, proč si raději koupit levný mobil s Androidem než iPhone.
Zdroj náhledové fotografie: Daniela Araya / Unsplash, zdroj: GizChina