- Akce v metaversu nechala obyvatele EU v klidu
- Na akci ve virtuální realitě dorazilo jen šest zvědavců
Má to být ta pověstná „příští velká věc“. Splynutí fyzického a digitálního světa. Nový internet pro práci, vzdělávání, zábavu, služby a obchod. Bez prostorových a fyzikálních hranic. Každý chce „být u toho“ – i Evropské unie, která v metaversu uspořádala večírek, na který přišlo ale jen šest lidí, kteří podle svých slov „tančili na houseovou hudbu na virtuálním tropickém ostrově“.
Nepřehlédněte: Rus se vysmíval Evropanům a nepřetržitě vysílal zapnutý plynový hořák. Americká firma ho vymazala
EU se zajímá o metaverse
Každý, kdo někdy pořádal narozeninovou oslavu, vám řekne, jak skličující je, když na ni skoro nikdo nepřijde. A přesně tohle se teď stalo EU. Podle mluvčího Evropské komise měla akce s názvem Global Gateway Gala sloužit jako finále kampaně za 387 tisíc eur (v přepočtu 9,43 milionu korun), jejímž cílem bylo „zvýšit povědomí o tom, co EU dělá na světové scéně“ mezi mladými lidmi na TikToku a Instagramu.
Vince Chadwick ze serveru Devex se slavnostního večera zúčastnil a přiznal, že byl jedním z pouhých šesti lidí, kteří se dostavili. V příspěvku na Twitteru uvedl: „Jsem tady na ‚gala‘ koncertu v metaversu zahraniční pomoci EU za 387 tisíc eur (který má přilákat politicky neangažované lidi ve věku 18 až 35 let). Po počátečních zmatených rozhovorech se zhruba pěti dalšími lidmi, kteří se tu objevili, jsem sám.“
I’m here at the “gala” concert in the EU foreign aid dept’s €387k metaverse (designed to attract non politically engaged 18-35 year olds — see story below). After initial bemused chats with the roughly five other humans who showed up, I am alone. https://t.co/ChIHeXasQP pic.twitter.com/kZWIVlKmhL
— Vince Chadwick (@vchadw) November 29, 2022
Lidem byla akce zcela ukradená
Na akci, která byla financována z peněz daňových poplatníků, všichni zúčastnění v podobě virtuálních avatarů tančili na tropickém ostrově na taneční muziku. Chadwicka napadlo, proč se akce nesetkala s velkým zájmem, přestože EU na celou kampaň vynaložila tolik peněz.
Řekl, že se o ní neobjevila jediná zmínka na Instagramu ani TikToku, ačkoli právě na mladé lidi těchto sociálních sítí primárně cílila. ,,Všichni jsme si mysleli, že se akce uskuteční. Rád se nechám opravit, ale vypadá to, jako kdyby EU metaverse spustila už v polovině října a pak se z toho snažila vycouvat a doufala, že si toho nikdo nevšimne.“
Před samotnou slavnostní akcí Evropská komise zveřejnila upoutávku, která měla na událost nalákat, ale ta se zcela minula účinkem. Někteří redaktoři technologických serverů ji označili za depresivní a trapnou a nazvali ji digitálním odpadem.
Zdroj náhledové fotografie: capondesign / Pixabay, zdroj: DailyStar