- Netflix si došlápne na uživatele, kteří chtějí ušetřit
- Nelíbí se mu sdílení účtů a zavádí tarif s reklamou
Netflix, který stabilně patří mezi nejpopulárnější streamovací služby planety, vyjádřil už dříve „hrubou“ nelibost nad tím, že mezi sebou uživatelé sdílejí jeden účet, a firma tak kvůli tomu přichází o velké peníze. Argumentuje tím, že připojení k videotéce by mělo zůstat maximálně v rámci jedné domácnosti a tečka. Pokud má někdo z blízkých zájem, má si Netflix jednoduše zakoupit.
Nepřehlédněte: Rozhovor ze záhrobí: Umělá inteligence přivede mrtvé zpět k životu, ale digitální vzkříšení něco stojí
Lidé milují reklamy. Opravdu?
Platforma se nastalou situaci snaží vyřešit po svém. V zahraniční brzy zpřístupní nový tarif nazvaný Basic with Ads, který bude plný komerčních reklam. Od 3. listopadu bude dostupný v Austrálii, Brazílii, Kanadě, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Jižní Koreji, Mexiku, Španělsku, Velké Británii a USA. O rozšíření předplatného Basic with Ads do dalších zemí rozhodnou až reakce uživatelů. Pokud se u lidí „chytne“, v další vlně se ho dočkáme i v Česku.
Omezení tarifu Basic with Ads:
- kvalita streamovaného videa jen 720p (HD)
- průměru 4 až 5 minut reklam za hodinu, jedna reklama bude mít délku 15 až 30 sekund
- žádná možnost stahování filmů a seriálů
- omezená nabídka filmů a seriálů kvůli licenčním omezením
Netflix představuje novou funkci
Nově firma také zavádí funkci, která má omezit sdílení účtů, které je mezi lidmi velmi populární. Aby také ne, Netflix není levný: takový Premium balíček stojí 319 korun. „Lidé se stěhují. Rodiny se rozrůstají. Vztahy končí,“ těmito slovy zástupci Netflixu novou funkci představili. Ve zkratce se jedná o přenos vašeho profilu, na vaše vlastní předplatné, za které samozřejmě zaplatíte. V rámci přenosu účtu nepřijdete o personalizovaná data, tedy historii sledování a další nastavení.
Jak na to? Spusťte Netflix, zvolte vlastní profil a klikněte na ikonu vpravo nahoře. Otevře se nová stránka, která vám s převodem profilu pomůže na osobní předplatné pomůže. Stačí se řídit pokyny na obrazovce, není to žádná raketová věda.
Osobní názor: Místo různých omezení ve snaze na lidech víc vydělat by se měl Netflix spíše zaměřit na kvalitu vlastního obsahu, která je dlouhodobě na sestupné trajektorii. Všímají si toho ostatně i předplatitelé, kterých stále ubývá. Jen za období leden až březen 2022 přišla firma o 200 000 účtů.
Zdroj náhledové fotografie: freestocks / Unsplash, zdroj: Netflix
To, že prodělávají na sdílených účtech chápu.
K tomu není co dodat. Asi jen to, že to nemělo vůbec nikdy fungovat.
Ale jestli si myslí, že lidé budou platit za nějaký omezený tarif a reklamy,tak to se hodně spletli.
Jenom v naší rodině končí dva účty. Na reklamy nejsme zvědavý. Na omezenou nabídku kvůli licenčním právům také ne. Už teď je tam směšná nabídka a není pomalu na co koukat. Přesně jak se píše v článku. Měli by se zaměřit na kvalitnější obsah. Předplatili jsme si HBO a Disney a to je úplně něco jiného. Já osobně si myslím, že vaše novinky jsou jen další hřebíček do rakve.
Takže autor říká, že by se měli vykašlat na peníze a z ničeho dělat kvalitnější obsah? A k tomu ještě udává že taková částka za měsíc je hodně? Proč se autor nevykašle na reklamu na tomhle webu, protože lidi reklamu nesnáší a nedělá raději kvalitnější obsah, když umi tak dobře radit?
Přesně jak se píše, měli by se zaměřit na kvalitu, ano sdílení účtů je špatné i když se na něm podílím, ale za 320 korun méně obsahu jako konkurence? Ne díky. Ve srovnání HBO – 133 Kč v akci – Bez omezení, reklam, Disney+ – 200 – bez omezení, reklam, Prime video – cca 80kč – Bez omezení, reklam. A když si vezmeme Prime Video tak je to defakto 1/4 toho co by platily lidi kteří mají sdílený profil. Takže pokud to situace nedovolí, končím s netflixem protože mi nebude mít co nabídnout 🙂