- Termín metaverse nabývá na důležitosti
- Kdo ovládne kolektivně sdílený kyberprostor?
- Mark Zuckerberg v tom má jasno
Metaverse je de facto průsečík vzájemně se prolínajících světů digitální a fyzické sféry, taktéž kolektivní sdílený virtuální prostor nebo cokoliv dalšího co poměrně přesně připodobněné takovým spektáklům jako Minority Report, Tron, Ready Player One apod.
Metaverse vs. budoucnost
V posledních letech jde o čím dál častěji skloňovaný termín, jenž má být kvintesencí propojení fyzického a internetového 3D světa. Že to zní příliš akademicky? Máte pravdu. Prozatím postačí, když si pod pojmem představíte sofistikovanou virtuální realitu.
V ní budou mít uživatelé svého avatara (postavu), již si definují dle tužeb, potřeby a finančních možností. Ztráta času? Možná, ale jedno je jisté. Budoucnost lidstva se ubírá i tímto směrem.
Nepřehlédněte: Podívejte se, jak to vypadá uvnitř luxusní ponorky pro boháče. Nechybí bar a jedinečný výhled na dno oceánu
A také není žádným tajemstvím, že metaverse už s ohledem na potenciál působí jako magnet na celou řadu vyspělých technologických firem, mezi nimiž jsou velkými hráči Facebook/Meta a Apple.
Nejsi „meta“, nejsi in!
Oba brandy mají v nejbližších letech opravdu velkolepé plány z hlediska toho, kam až chtějí posunout možnosti moderní společnosti. Mark Zuckerberg, CEO americké společnosti Meta, nastínil, že právě Apple považuje za svého největšího rivala.
Jedním dechem dodává, že jeho vize přestavuje multiplatformní řešení dostupné pro všechny. Lidé budou moci nakupovat, směňovat, bavit se, užívat si, vzdělávat se a žít naplno.
Že vám to zní jako útěk od mnohdy palčivé reality? Nejspíš nebudete daleko od pravdy. Problém je však v tom, že trh určuje nabídka a poptávka. A právě ta je po metaverse extrémně vysoká…
Zdroj náhledové fotografie: Uriel Soberanes / Unsplash