- Indický trh zažívá s mobily doslova boom
- Velkého potenciálu chtějí využít i zahraniční výrobci
- Místní navrhují tento trend direktivně zabrzdit
S jistou mírou nadsázky se dá říct, že v posledních několika letech nezůstal v Indii kámen na kameni. Druhý největší trh s mobilními telefony na světě se aktuálně potkává s enormním zájmem menších i větších renomovaných značek.
Indický trh s mobily
To s sebou logicky přináší i starosti. Možná jste už stihli zaznamenat, že v právě v tomto kontextu země posiluje něco jako národní uvědomění a svébytnost. Akcentuje spojení „pro Indii v Indi“.
To v kostce znamená následující: a) více se soustředit na vlastní výrobce (např. Micromax), b) nutit ty zahraniční, aby zde stavěli výrobny a montovny a zaměstnávali výhradně místní, což dává smysl.
Nepřehlédněte: Webbův teleskop zachytil fantastický Einsteinův prstenec. Astronomové jím nahlédli do hlubin vesmíru
Problém je však v tom, že největší, až 80% tržní podíl si drží levné telefony ponejvíce čínské provenience jako Realme, Oppo, Vivo nebo naprosto suverénní Xiaomi.
Čína vadí, ale trh je trh
Jen pro vaši představu, jde o mobily s cenovkou kolem 4 tisíc korun po přepočtu a včetně DPH. Server GadgetsNow nově informuje, že v Indii se objevuje čím dál častěji skloňuje myšlenka, že je nutno tento trend direktivně zabrzdit.
Ministr pro technologie Ráví Šankar Prasád však zastává opačný názor už s ohledem na respektování volného trhu, kde je podle něj dostatečný prostor k seberealizaci jak pro domácí výrobce, tak pro ty zahraniční. Na otázku, zdali vláda plánuje do budoucna nějaká razantnější opatření, odpověděl, že nic takového se v dohledně době nestane.
Zdroj náhledové fotografie: Alejandro Luengo / Unsplash (ilustrační)