- Zásilkovna spustila projekt doručování zásilek na elektrokole
- Zatím je v provozu jediné elektrokolo s cyklo kurýrem
- V budoucnu chce kurýr využít automobily na vodík
Česká Zásilkovna spustila pilotní projekt doručování zásilek na elektrokole. Testovací provoz probíhá v okolí výdejního místa společnosti, které se nachází v Praze 10. Cyklo kurýr denně doručí kolem 70 zásilek a najede s nulovými emisemi přibližně 80 kilometrů. Pokud by stejnou trasu jezdil jeden rok automobil se spalovacím motorem, vypustil by do ovzduší přibližně 2 600 kilogramů CO2.
Nepřehlédněte: Zásilkovna zdražuje! Od května si Češi za menší balíček příplatí
Zatím je v provozu jediné elektrokolo
Skupina Packeta, do které Zásilkovna patří, se tématem udržitelnosti dlouhodobě zabývá. Dlouhodobě například testuje auta na elektrický pohon. V současné době využívá v reálném provozu elektrickou dodávku VW Crafter v Českých Budějovicích, na ruzyňském depu zásilky rozváží čtyři plně elektrické užitkové vozy Cenntro Metro.
Mikrodepa v rámci služby doručení na adresu obsluhují další tři plně elektrické Škody CityGo a v plánu je jejich další rozšiřování. V rámci přepravy v Praze jsou pro osobní přepravu používána také dvě elektrická auta BMW i3.
Zásilkovna vyhlíží auta na vodík
Velkou budoucnost vidí Packeta, resp. Zásilkovna, ve vodíku a v jeho využití. Proto analyzuje vybudování vlastní čerpací stanice, plánuje také využít rozsáhlé plochy svých dep k umístění fotovoltaiky k jeho výrobě.
Hlavní výhody vodíku jsou především v technických parametrech, kdy auto na vodík dokáže ujet dostatečnou vzdálenost a zároveň je řidič auto schopen dočerpat stejně jako benzín nebo naftu během pár minut a opět pokračovat v jízdě a není omezen nabíjením jako v případě baterií.
Auta tak nemusí být několik hodin mimo provoz kvůli nutnému dobíjení. První vodíkové auto plánuje Packeta začít testovat v první polovině letošního roku.
Zdroj náhledové fotografie: Zásilkovna / oficiální tisková zpráva
Konečně něco pozitivního.