- Netflix patří k populárním službám
- Streamovací gigant ztrácí uživatele
- Platforma plánuje radikální řez
Netflix stabilně patří mezi nejpopulárnější streamovací služby planety. Jeho videotéka je rozmanitá a v posledních letech americký gigant čím dál tím víc sází zejména na vlastní obsah. Dlužno dodat, že místy se mu to i vyplácí, protože má pod palcem několik celosvětových hitů; ať už jde o seriály, filmy nebo dokumentární tvorbu.
Sdílení účtů je problém
Pokud platformu sami používáte, pak víte, že máte k dispozici několik balíčků, díky nimž jde pod jeden účet připojit vícero zařízení. A také, a to je právě pomyslný kámen úrazu, že spousta zákazníků sdílí svůj přístup na různých místech s dalšími osobami (rodina, známí apod.). Důvod je zřejmý: podělit si rovnoměrně náklady.
Jenže s tím má Netflix dlouhodobě problém. Nelíbí se mu fakt, že se s jeho službou takhle kupčí. Argumentuje tím, že připojení k platformě by měla zůstat v rámci jedné domácnosti a tečka. Pakliže má někdo z blízkých zájem, má si službu jednoduše zakoupit. Akcentuje zejména na kvalitnější obsah, který je podmíněn příjmy, jež jsou díky tomuto fištrónskému přístupu zákazníků menší.
Jak nedávno informoval na svých stránkách, ve hře jsou tyhle varianty: a) jeden až dva extra uživatelé navíc v rámci férového příplatku, b) tvrdý postih (stále není jasné, co tím konkrétně myslí a jak to bude v praxi vypadat).
Nepřehlédněte: Hackeři z Anonymous znovu šokují: zveřejnili jména a hodnosti agentů ruské tajné služby FSB
Netflix by mohl (měl) zlevnit
Nejen že by mohl zlevnit, jak aktuálně avizuje populární lifestylový & tech magazín The Verge, ale s ohledem na konkurenci by i měl. Zástupce společnosti se nechal slyšet, že jsou nakloněni nejrůznějším scénářům (i těm, které by znamenaly levnější měsíční poplatek), nicméně momentálně situaci analyzují.
A upřímně, není to pr*el, protože jen za letošní první čtvrtletí platforma přišla o 200 tisíc předplatitelů. Na jednu stranu Netflix dosáhl za loňský rok na celkové příjmy převyšující 7,87 miliard dolarů (meziroční nárůst o 8 %), na tu druhou je ta rovnice má dáti – dal naprosto jasná.
Mně z toho bez ohledu na stávající okolnosti vyplývá jen jedno: jestliže Netflix začne tvrdě sankcionovat sdílení účtů a v nejbližší době výrazně nezlevní, těch 200 tisíc odchozích výše nebude posledních, to vám garantuji.
Zdroj náhledové fotografie: freestocks / Unsplash (ilustrační)