- Nejhodnotnější světovou značkou je Apple
- Uvádí to žebříček organizace Brand Directory
Nejhodnotnější značkou světa je americký Apple, za ním následují Amazon a Google. Vyplývá to z žebříčku společnosti Brand Directory, který výrobce telefonů iPhone ohodnocuje na 355 miliard dolarů (7,6 bilionu korun).
Nepřehlédněte: Máte iPhone 13 a sužuje vás otravný růžový displej? Víme, jak na to
Apple to všem natřel
Internetový obchod Amazon, který v roce 1994 založil Jeff Bezos, má nyní značku oceněnou na 350 miliard dolarů (7,5 bilionu korun). Zatímco hodnota internetového Googlu podle Brand Directory činí 263 miliard dolarů (cca 5,6 bilionu korun).
V elitní desítce je osm technologických korporací ze Spojených států, jedna firma z Jižní Koreji a jedna z Číny. Je to výstižná ukázka stavu, ve kterém evropské značky silně zaostávají. První evropskou společností v žebříčku je až patnáctý Mercedes-Benz.
„Huawei se podařilo získat zpět své místo mezi deseti nejhodnotnějšími značkami na světě po 29% růstu s hodnotou 71,2 miliardy dolarů. Podnikaní s telefony bylo tvrdě zasaženo americkými sankcemi, ale firma reagovala pozitivně tím, že výrazně zvýšila investice jak do domácích technologických společností, tak do výzkumu a vývoje, a také se zaměřila na cloudové služby,“ uvádí Brand Directory.
Apple is most valued brand of 2022, Google, Samsung, and Huawei make top 10 https://t.co/pk3iGVgVwF pic.twitter.com/Tqak8RMwd5
— GSMArena.com (@gsmarena_com) January 27, 2022
Skokanem roku je TkTok
Meziročně nejvíce vyrostl čínský TikTok, který si polepšil o 215 procent. Populární sociální síť za poslední rok ztrojnásobila svou hodnotu z 18,7 miliardy dolarů na 59,0 miliardy dolarů, což ji vyneslo na 18. místo mezi 500 nejhodnotnějšími značkami světa v žebříčku Brand Finance Global 500 2022.
Závěrem dodejme, že Brand Directory ve svém hodnocení nezohledňuje tržní kapitalizaci společností, ale jedná se o specifický odhad hodnoty značky.
Zdroj náhledové fotografie: Laurenz Heymann / Unsplash