- Nokia byla v minulosti dominantní značka
- Kdysi slavné jméno nyní jen stěží dokáže zaujmout
- Přestřelené jsou nejen ceny, ale i výbava
Nokia byla na počátku milénia stejně jako celou dekádu po něm na mobilním trhu pojem. Jenže s nástupem čím dál chytřejších dotykových telefonů ji najednou došel dech a nezměnil to ani velmi diskutabilní holport s Microsoftem. Námluvy, které začaly v roce 2010 a byly “úspěšně” završeny v červenci o tři roky později, nedopadly podle ničích představ. Bylo to fiasko.
Nokia? Radost střídá zmar
Na konci roku 2016 se Američan značky zbavil a získalo ji konsorcium HMD a FIH Mobile. Hned zkraje roku reinkarnovaná Nokia pojala navrátivší se business s velkou parádou. Už sice neudávala tempo, ale smartphony byly povedené, a hlavně se prodávaly za velmi příjemné ceny. Jenže pak se něco zvrtlo.
Čtěte také: Odolná Nokia XR20 s 5G je elegantní, ale zbytečně drahá
Poslední dva roky (stále ještě?) finský brand vykročil na cestu mimo realitu. Zatímco design telefonů je relativně v pohodě, výbava i cenovky jsou docela sci-fi. To platí, jak pro nižší, tak střední třídu nehledě na to, že vlajky nejspíš vzdal nejen management, ale i inženýři. A když už se Nokia odhodlá k odolnému telefonu, tak dodá slaboučký procesor, zázračně přidá bezdrátové dobíjení a napálí částku na 14 tisíc.
Už není ani za minutu dvanáct
Když do toho před pěti lety znovu praštila, držel jsem jí palce a stoprocentně jsem nebyl sám. A teď? Teď to vypadá, že slušný podnikatelský plán značka přetavila v čiré zoufalství. Velice rád bych se mýlil, ale její současné působení nepřipomíná bitevní křižník, nýbrž Titanic. A všichni víme, jak dopadl…